טיפול באפטות בחניכיים

טיפול באפטות בחניכיים

כל מה שצריך לדעת על טיפול באפטות בחניכיים

ראשית כל, נבין מהן בעצם אפטות בפה או אפטות בחניכיים ומהן הגורמים לפצעים אלה. האפטות הן אותם פצעים שורפים בפה, אשר עלולים להופיע שוב ושוב לאורך החיים, אם כי הם נפוצים במיוחד בקרב אנשים צעירים יחסית, בין גיל 20 לבין גיל 40. על פי הרוב, הגורם לאפטות הינו נטייה גנטית. מדובר בתופעה נפוצה יחסית-   כ-10% מהאוכלוסייה בישאל סובלים ממנה (יש לציין כי במדינות אחרות אחוז הלוקים באפטות שונה, מה שמעיד על כך שמדובר בתופעה גנטית).

על פי רוב, אם קיימת נטייה לכך, מתפרצות האפטות בעקבות גורמים סביבתיים שונים- מצבי סטרס, חשיפה מוגברת לשמש, כשלים במערכת החיסון ועוד.

פצעים בחניכיים

אפטות בחלל הפה בכלל ופצעים בחניכיים בפרט הינם תופעה נפוצה מאוד. אם מופיע פצע בחניכיים, ניתן לזהות על פי כמה סימנים פשוטים אם מדובר באפטה- אפטה היא, על פי רוב, פצע לבן בחניכיים אשר צורתו עגולה, וגודלו יכול להגיע עד לס"מ. האפטה צורבת ומציקה, ופעמים רבות היא גורמת לכאבים בעת אכילה ולעיתים אפילו דיבור. האפטה יכולה להופיע בתור פצע בחניכיים העליונות או התחתונות.

הסיבות לאפטות בחניכיים הינן מגוונות, ולא תמיד ניתן להצביע על סיבה ספציפית- מחקרים רבים מעידים על כך שמדובר בנטייה גנטית, אשר עלולה להתפרץ לאורך החיים עקב תזונה לקויה, מחלה המחלישה את מערכת החיסון, לחץ נפשי וגורמים נוספים.

על פי רוב, הפצע חולף בעצמו תוך לא יותר משבועיים. במידה והוא מסב סבל רב אשר מקשה על התפקוד היומיומי, ניתן למרוח עליו משחות מאלחשות שונות שעשויות להקל על הצריבה. אם האפטה אינה עוברת לאחר שבועיים, יש לפנות לטיפול רפואי על מנת לבחון האם האפטה מהווה תסמין של מחלה חמורה יותר. 

אפטות בפה אצל נשים בהיריון וילדים

אפטות בפה מופיעות, על פי רוב, בקרב אנשים בשנות ה-20 ומעלה לחייהם. עם זאת, קיימים גם לא מעט מקרים של אפטות בפה ילדים, ואפילו בקרב תינוקות. לא תמיד קל להורה לזהות כי מדובר באפטה, בעיקר אם הילד קטן מאוד. את האפטה לא ניתן לרפא לחלוטין; עם זאת, ניתן להקל על סבלו של הילד באמצעות שטיפת פה מתאימה ומשחות שמטרתן להקל על הכאב.

גם אפטות בפה היריון הינה תופעה נפוצה מאוד, וזאת בגלל חוסר איזון הורמונלי ולחץ נפשי במהלך ההיריון אשר עלולים לגרום להופעתן. גם במקרה זה, ניתן להשתמש בתכשירים שונים שמטרתם היא אלחוש והקלה, ובד בבד לשמור באופן קפדני על היגיינת פה. 

טיפול בפצעים בפה

אפטות בפה עשויות להופיע לא מעט במהלך החיים, ובמקרים מסוימים- להיות מעיקות מאוד ולהפריע לתפקוד היומיומי. על פי רוב, האפטות חולפות בעצמן תוך לא יותר מ-14 יום. אמנם לא קיימת תרופה לפצעים בפה אשר יכולה לרפא את האפטות לחלוטין כך שהן לא יחזרו במהלך כל החיים, ועם זאת- ניתן למצוא אפטות בפה טיפול אשר עשוי להקל משמעותית על הסבל ולסייע לחזרה לתפקוד מלא (דיבור, אכילה).

במקרים של כאב קיצוני שנגרם כתוצאה מהאפטות, ניתן למרוח משחה לאפטות בפה. שוב, נציין כי מטרת המשחה אינה לרפא את האפטה או למנוע ממנה לשוב, אלא לאלחש ולגרום להקלה מקומית. ניתן למצוא משחות טבעיות, המכילות סוגים שונים של צמחי מרפא אשר עשויים לגרום להקלה על הכאב.

במקרים קיצוניים יותר, ניתן לבחור באופשרות של תרופה לאפטות בפה במרשם רופא בלבד- קיימות משחות שונות המכילות חומרי הרדמה המבוססים על סטרואידיים, שפעילותם כפולה- אילחוש מקומי, ובמקביל האצת תהליך הריפוי של הפצע. טיפולים נוספים למקרים חמורים כוללים שטיפות פה טיפוליות, טיפול מקומי בלייזר שמטרתו היא השמדה של החיידקים ועוד.

לטווח הארוך, לאחר שהאפטה נעלמה, מומלץ לנקוט בפעולות המהוות טיפול מונע. כדי למנוע מהאפטות לתקוף שוב, מומלץ לשמור על היגיינת פה תקינה, וכן לשמור על תזונה מתאימה- להימנע מצריכת מזונות חומציים (כמו למשל מלפפוץ חמוץ, לימון ופירות הדר), ולהרבות בצריכת ויטמינים ומינרלים. 

טיפול טבעי לאפטות בפה – כיצד?

את בעיית האפטות לא ניתן לפתור לחלוטין, ולא ניתן להבטיח שהאפטות לא ישובו לתקוף בשלב זה או אחר של החיים. עם זאת, כאשר מופיעה אפטה אשר גורמת לכאבים וצריבה בעת דיבור ואכילה, קיימות לא מעט פעולות שניתן לעשות על מנת לגרום להקלה על הכאב, וכן להאיץ את תהליך הריפוי של הפצע. חלק מן התרופות הללו מוצעות על ידי הרפואה הקונבנציונלית, וחלקן אף דורשות מרשם רופא.

עם זאת, מי שחפץ בכך יוכל למצוא גם תרופה טבעית לאפטות- קיימות לא מעט טיפול חניכיים תרופות סבתא, אשר עשויות להיות יעילות לא פחות, ובחלק מן המקרים אפילו יותר, מאשר הטיפולים הרגילים- וברוב המקרים גם בריאות יותר מהם.

חלב עיזים אפטות, למשל, מהווה תרופה טבעית לאפטה בחניכיים. הטיפול בחלב עיזים יעיל מאוד בעיקר כאשר הוא מגיע ישירות מעטין העז אל הפה. עם זאת, חשוב מאוד להיזהר שלא לשתות חלב עיזים לא מפוסטר אשר שהה בחוץ- חלב כזה עלול לגרום לזיהומים שונים, בעיקר בקרב תינוקות, ילדים ואנשים בעלי בעיה במערכת החיסון. ליתר בטחון, מומלץ לגרגר את החלב מבלי לבלוע אותו.

תרופות סבתא נוספות שעשויות להיות יעילות למטרת טיפול באפטות הינן מריחת סודה לשתייה, וכן לעיסת עלי תה ירוק אשר הושרו קודם לכן במים רותחים. בנוסף, קיימת שורה של תרופות הומאופתיות אשר עשויות להיות יעילות למטרת הקלה על האפטות. 

כליל חורש

(12 חוות דעת לקוח)

99.00

משחה חובה בכל בית, רצוי להניח את המשחה על מדף במטבח, כדי שתהא בהישג יד ! ייעוד: כויות בעור, יובש, שפשפות, עקיצות, גירודים, חתכים בקצות האצבעות, מכות יבשות, כויות מחומרי ניקוי, אודם ונפיחות באזור העפעפיים , , נפיחויות , להסרת קליפות עור יבש ומגרד, , לכפות הידיים והרגליים, עוזר להקלה לאחר נפילות כואבות, לבעיות בשפתיים ופה.

קטגוריה:

תיאור

יעוד:

כויות בעור, יובש, שפשפות, עקיצות, גירודים, חתכים בקצות האצבעות, מכות יבשות, כויות מחומרי ניקוי, אודם ונפיחות באזור העפעפיים , , נפיחויות , להסרת קליפות עור יבש ומגרד, , לכפות הידיים והרגליים, עוזר להקלה לאחר נפילות כואבות, לבעיות בשפתיים ופה.

תכונות: קוסמטי, עדין, מהיר פעולה, מרגיע, נספג טוב, מתאים לעור, מזין, ללא חומרים משמרים, ללא תוספים כימים.

טופן הטיפול:
במקרה של התזה של שמן חם, מגע עם אש וגופי חימום:
להרטיב את המקום במים, ולמרוח בעדינות את המשחה על העור. המשחה תסלק את האדמומיות, תרגיע את המקום כך שאחרי שעה קלה לא יהיה כל סימן.

יובש עם פיצוצים בעור: יש להרטיב את העור במים ולעסות את המשחה כמה פעמים ביום – ערב ובוקר , אפשר גם בחבישה, או פלסטר, לשם מניעת הכתמת הבגדים.

שפשופים: מריחה קלה והספגתה בעור, אפשר לחבוש את המקום לאחר המריחה.

לעור הפנים: המשחה קוסמטית מאוד, מזינה, משווה לעור מראה צעיר. להספגה מהירה – יש להרטיב את העור ולעסות. המשחה תתנהג כמו קרם לחות לפנים, ותיספג מהר. טוב למרוח סרום 'אסתר' לפנים לפני מריחת המשחה, לשם טיפול בשכבות העמוקות של העור.

אודם באזור העפעפיים: עם תחילת הנפיחות והאודם יש למרוח את המשחה חיצונית מעל העפעף שלוש פעמים ביום.

עקיצות וגירודים: מוריד נפיחויות ומסלק גירודים, יש למרוח נקודתית על המקום הנפוח.

אחסון: יש לאחסן במקום מוצל או חשוך בטמפרטורת החדר.

מידע נוסף

משקל 80 ק"ג

12 ביקורות עבור כליל חורש

  1. דניאל

    מוצר מצוין מאוד ממליץ הייתה לי עקיצה שלא עברה רק זה עזר

  2. גלית הררי

    משחה מעולה ליובש וגירוד עז בעור

  3. אהובה

    משחה חובה בבית ממליצה בחום

  4. חיה

    מוצר מדהים לעקיצות ולכוויות ובעצם עזרה ראשונה לכל דבר!

  5. נעמה

    מושלם לכל איזור בגוף. פלא פלאים . מציל חיים!

  6. דוד

    המשחה הזאת מדהימה, אני משתמש בא כבר מעל 3 שנים!

  7. דיקלה כ.

    אני משתמשת במשחה הזאת לילדים על בסיס קבוע, פשוט עובד.

  8. אדם

    היי, הילדה שלי ממש סובלת מעקיצות יתושים, אחרי שמרחתי את כליל החורש הגירוד הפסיק והאזור נראה ממש טוב, ממליץ בחום 🙂

  9. שילי

    משחת הדגל שלי! אני גרה במושב בצפון ואני נעקצת קבוע מיתושים, פשוט מורחת והגירוד כולל האדמומיות נעלמים

  10. שושי

    משחה נהדרת, עזה לי מאוד!

  11. אסתי

    משחה מדהימה. כבר שנים אנחנו משתמשים במשחה הזו ואני מקפידה שתהיה לי משחה בהישג יד, אחת בכל קומה.
    ממליצה מאד בבית עם ילדים שמקבלים לעיתים קרובות מכות יבשות וחלק מתוכם רציניות. ברגע שילד מקבל מכה חזקה מורחים מהמשחה והמקום כמעט לא מתנפח, ועד סוף היום כמעט לא נשאר זכר למכה!

  12. משה

    חמותי עברה ניתוח בברך והשתמשה בכליל החורש בטיפול הצלקת שלה. משחה נהדרת

    Image #1 from משה
    Image #2 from משה
    Image #3 from משה
הוסף חוות דעת

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סובלים מבעיות עור שונות?

מתמודדים עם דלקות בגידים ובשרירים?

התקשרו עכשיו

עד 15% הנחה, תנסו את מזלכם!

הקמפיין לזמן מוגבל מ21.03.24-21.04.24 !בהצלחה לכולם

לחצו כאן לשחק
Never
Remind later
No thanks