טיפול בכאבי אוזניים

טיפול בכאבי אוזניים

כל מה שצריך לדעת על טיפול בכאבי אוזניים

כאבי אוזניים זו תופעה מציקה ביותר. הכאב הזה עשוי להוציא את האדם משלוותו, ולגרום גם למי שלא נבהל מכל כאב, לשיבושים בסדר היום והשגרה. הסיבות להופעת כאבים באוזניים הן שונות. אך המשותף לכולם הסיבות הללו הוא כאב מציק ומטריד. כל אחד עלול לסבול פעם מכאבים באוזן. אך מי שסובל מכאבי אוזניים באופן כרוני נמצא במצוקה של ממש. שכן הכאב המטריד הזה מתארח אצלו, למורת רוחו, לעיתים קרובות. ומשבש לו תכניות ומקלקל את סדר היום. קשה לבצע את מטלות היום יום בליווי של כאב אוזן מטריד ומציק. קיימים מוצרים שונים שיוכלו להועיל במקרה של כאב באוזניים ולהקל על הכאב וחובר הנוחות.

 

סוגים שונים של כאבי אוזניים

יש סוגים שונים של כאבי אוזניים. הללו נגרמים בשל סיבות משתנות. גם עצמת הכאב משתנה ועלולה להיות קלה עד חזקה מאוד. כאבים באוזן עלולים להצביע במקרים רבים על דלקת באוזן החיצונה. כמו כן גוף זר שחדר לאוזן עלול לגרום לכאב משמעותי. הצטברות של שעווה באוזן גם היא יכולה לגרום לכאבים באוזניים. בגלל שהסיבות להופעתם של כאבי אוזניים וגרון הן רבות, יהיה צורך לאבחן בצורה יסודית ואחראית את מצבו של המטופל. הרופא יתשאל את הפונה וינסה למצוא מהי הסיבה לכך שהוא סובל מתופעה של כאבי אוזניים וראש. לאחר התשאול ובדיקת המטופל על ידי הרופא, יוכל הרופא לקבוע את אבחנתו ולשים את האצבע לסיבת הכאב עליו מתלונן המטופל.

כאבי אוזניים חזקים נוטים להתגבר ולהתחזק מאוד בשעות הלילה. ובמקרים בהם מופיעה דלקת באוזן מצטרפים לכאבי האוזניים תסמינים נוספים כמו חום גבוה, ירידה בתאבון וכן ירידה בהרגשה הכללית של החולה. דלקות אוזניים נפוצות בעיקר בקרב ילדים קטנים ובפעוטות עד גיל 3. הדלקת נפוצה אצל בנים יותר מאשר בקרב הבנות. גם טראומה ופגיעה עלולה לגרום לכאבים באוזניים. כמו כן גידול עשוי אף הוא לגרום לכאב. דלקות אוזניים עלולות להופיע באזורים שונים באוזן. ודרגת החומרה שלהן משתנה ממקרה למקרה. יש דלקות אוזניים ממושכות ויש גם מי שסובל מדלקת כרונית. לכל סוג כאב יותאם הטיפול המתאים עבורו.

טיפול בכאבי אוזניים

לא כל כאב אוזניים מחייב טיפול בכאבי אוזניים. אך כאשר הכאב הוא מציק ומטריד מומלץ בהחלט למצוא מענה ותרופה שתוכל להפחית את עצמת הכאב ולסייע לחולה להתגבר על הכאב. אנשים רבים מטופלים באמצעות טיפות לכאבי אוזניים. הטיפול בכאבי אוזניים יכלול במקרים רבים אנטיביוטיקה לצורך הקלה על הגודש בכלי הנשימה. כמובן שיש לשקול באחריות רבה מתן אנטיביוטיקה, במיוחד אם מדובר על מי שסובל מכאבי אוזניים בצורה כרונית. שכן לאנטיביוטיקה יש תופעות לוואי ועלולים להיגרם נזקים בשל כך. גם ירידה בשמיעה זו תופעה קיימת. גם תרופות אנטיהיסטימיניות עשויות להועיל במקרים של כאבי אוזניים. היום שהם מפחיתות את גודש הרירית ומסייעות לזרימה של הנוזלים בצינור הנקרא חצוצרות השמע.

במקרים רבים מומלץ להימנע מצריכה של תרופות, ולנסות למצוא מענה ומזור לכאב באוזן ברפואה הטבעית. תרופה לכאבי אוזניים עשויה להיות שימוש בצמחי מרפא . הרפואה הסינית מציעה מענה לכאב אוזניים. כמו כן דיקור סיני ודיקור יפני יסייעו ויפחיתו בצורה משמעותית את מידת הכאב באוזניים. טיפולי הדיקור יסייעו בכך שהם מחזקים את המערכת החיסונית וכן יחזקו וישפרו את הפעילות של מערכת הלימפה בגוף האדם. על פי הרפואה הסינית כאבי אוזניים עלולים לנבוע גם בשל חוסר איזון במערכת החיסונית. איזון המערכת החיסונית בטיפול בשיטות של הרפואה הסינית יסייעו להתגבר על הכאבים הללו. ללא שימוש בתרופות מזיקות ובעלות תופעות לוואי.

טיפול בכאבי אוזניים אצל ילדים

מחלות האוזניים נפוצות מאוד בקרב ילדים ופעוטות. ובמיוחד בקרב הבנים. הסיבה היא מערכת החיסון החלשה שלהם.  ואכן מרבית הילדים יסבלו מדלקת אוזניים לפחות פעם אחת עד גיל 3. מרבית הילדים מבריאים בכוחות עצמם ומתגברים על כאבי האוזניים ללא סיוע תרופתי. אך במקרים בהם הכאבים חזקים ומציקים, וגורמים לתינוק או לילד חוסר נוחות, יומלץ על טיפול בכאבי אוזניים אצל ילדים. מתן  טיפול תרופתי לכאבי אוזניים עשוי להיות במתן טיפות אוזניים המטופטפות לתוך האוזן, או על ידי תרופה הניתנת בבליעה דרך הפה. צמחי מרפא סיניים יכולים להועיל מאוד בטיפול בכאבי האוזניים, ולסייע לילד להתגבר על המחלה ועל הכאב ללא תרופות ותופעות לוואי.

סובלים מבעיות עור שונות?

מתמודדים עם דלקות בגידים ובשרירים?

התקשרו עכשיו