טיפול בכאבי גרון

טיפול בכאבי גרון

כל מה שצריך לדעת על טיפול בכאבי גרון

דלקת גרון היא מחלה שכולנו חווינו בשלב זה או אחר של חיינו. זה מתחיל עם כאב גרון ומשלב לעיתים גם חום ותופעות נוספות, וחשוב לדעת שיש שני סוגים של דלקות גרון. יש את הדלקת הנגיפית שאחראית לכ80% מכלל דלקות הגרון, ומדובר על נגיף שמוחדר אל הגרון והתמקמות שלו באזור השקדים. כשמדובר על דלקת חיידקית התסמינים הינם: כאבי גרון, קשיים בבליעה, חום גבוה, תפליטים לבנים, צרידות, עייפות וסימנים נוספים. הסוג השני הינו דלקת גרון חיידקית והיא מלווה בדרך כלל בפריחה, בחום גבוה, כאבי גרון, נפיחות קשרי הלימפה ועוד ועוד… לא משנה איזה סוג של דלקת זה אתם צריכים לראות רופא וצריכים לעשות את זה כמה שיותר מהר.

 

כאבי גרון חזקים

לעיתים דלקת גרון מלווה עם כאבי גרון חזקים מאוד, כאבים שעלולים להפריע בצורה משמעותית את שגרת החיים, כאבים שלא מאפשרים להתנהל רגיל כמו ללכת לעבודה או לכל מקום אחר. כשמדובר על דלקת גרון ויראלית, דלקת שנגרמת מנגיף צינון שמתיישב באזור השקדים בגלל ריבוי אספקת דם לאזור זה, זה יתבטא בסימנים שהזכרנו ואחרים, וכשמדובר על דלקת חיידקית זה יתבטא עם הסימנים המתאימים. בין כך ובין כך את האבחנה עושים עם משטח גרון, בין אם מדובר על דלקות גרון חוזרות ובין אם לא. הבדיקה נועדה לזהות את החיידקים השונים ובראשם את נגיף הסטרפטקוק, ויש שני סוגים של תרבית: האחת, משטח מהיר שנועד לזהות את נגיף הסטרפטקוק. השנייה, תרבית לוע שהינה תרבית שנחשבת למדוייקת ביותר והיא נעשית בין 24 ל-48 שעות לאחר תחילת הכאבים, והיא בודקת גידול של החיידקים על קרקע המזון. כל חשד לדלקת גרון חייב להגיע לרופא, בין אם מדובר על כאב גרון ללא חום או על דלקת גרון עם חום. לסטרפטקוק יכולות להיות השלכות מסוכנות ולכן חייבים לטפל בדלקת מבעוד מועד. 

טיפול בכאבי גרון

טיפול בכאבי גרון יכול להיות באמצעים שונים. הדבר הראשון שצריך לעשות בכאבי גרון הוא להפחית את הכאבים, ואת זה עושים על ידי תרופות לכאבי גרון  שקיימות כמו תרופות איבופרופן או פראצטמול. תרופות אלו יפחיתו את התסמינים ויגרמו לתחושה טובה יותר, בין אם מדובר על טיפול בכאבי גרון חזקים או כאלו שסתם מטרידים. אנטיביוטיקה לכאבי גרון מיועדת למקרים בהם מדובר על דלקת ויראלית. עם זאת נותנים אותה גם כשמדובר על דלקת חיידקית מכיוון שהיא אמורה לטפל בדלקת גרון סטרפטקוקאלית ולמנוע סיבוכים שונים. בכל הקשור לחיידק עצמו, בדרך כלל הדלת עוברת גם ללא טיפול אנטיביוטי. ומה לגבי דלקות חוזרות? כשמדובר על דלקות חוזרות יש אפשרות של כריתת השקדים למרות שמעדיפים להינע מזה עד כמה שניתן, וכשמדובר על דלקות חוזרות עם כאבי גרון חזקים מאוד ישנו טיפול בסטרואידים. דלקות חוזרות דורשות בדיקה של המקור שלהן, ובדרך כלל מדובר על הדבקה מנשא שנמצא בצמוד לזה שנדבק. 

הטיפול בכאבי גרון הינו קודם כל טיפול להקלת הסימפטומים, טיפול שדורש מעט סבלנות אך בדרך כלל בתוך כמה ימים רואים כבר שיפור משמעותי בהרגשה ועיקר הפחה בכאבים. אם מדובר על דלקת חוזרת צריך לבדוק את מקורה ובמקרה שזו דלקת שלא נעלמת וחוזרת שוב ושוב שווה אולי לחשוב על כריתה של השקדים, כריתה שהרופאים לא ששים למהר אליה אך לעיתים אין ברירה.

הקלה בכאבי גרון

כאבי גרון עלולים להיות בלתי נסבלים ומי שסובל מדלקות יודע עד כמה הן עלולות להיות מטרידות. הקלה בכאבי גרון מגיעה בדרך כלל זמן קצר לאחר שהכאבים מתחילים, בעיקר אם נוטלים תרופות שמאלחשות את כאבים. תרופה לכאב גרון יכולה להיות מאלו שהזכרנו כאן ויכולה להיות גם אחת מאותן תרופות סבתא לכאב גרון כמו גם לכאבים אחרים. תרופות כאלו יכולות להיות סוגי תה שונים עם או בלי דבש, יכולות להיות מיצים שונים, ומשקאות נוספים שיכולים להקל על הכאבים. מעבר לחימום הגרון מה שמאוד חשוב, צריך גם לאכול מזון קר ולהקפיד על שתייה מרובה ובעיקר על מנחה מרובה. הרפואה הטבעית (לאו דווקא תרופות סבתא) מתייחס לכל דלקת וכל כאב גרון כאילו הוא ביטוי של הגוף וכל מה שצריך לעשות הוא לסייע לגוף להתמודד עם הבעיה ולא להכניס חומרים ותרופות נוספות, ולכן ההמלצה ברפואה הטבעית היא פשט – לצום. לתת לגוף לעשות את שלו בשביל להיות בריא יותר וחזק יותר. עוד דרך להיפטר מאותם כאבי גרון.

סובלים מבעיות עור שונות?

מתמודדים עם דלקות בגידים ובשרירים?

התקשרו עכשיו

עד 15% הנחה, תנסו את מזלכם!

הקמפיין לזמן מוגבל מ21.03.24-21.04.24 !בהצלחה לכולם

לחצו כאן לשחק
Never
Remind later
No thanks