טיפול בכאבי שרירים

טיפול בכאבי שרירים

כל מה שצריך לדעת על טיפול בכאבי שרירים

תופעת כאבים בשרירים היא תופעה מטרידה שמביאה לא מעט אנשים לתחושה לא נעימה, סבל מתמשך וכתוצאה מכך גורמת לירידה באיכות החיים. המונח הרפואי לתיאור התופעה הוא פיברומיאלגיה שפירושה הוא כאב בשרירים וברקמות החיבור, הלא הן הגידים. אחת הבעיות עם תופעת הפיברומיאלגיה הוא העובדה שהתסמינים שלה עלולים להתאים גם למצבים רפואיים אחרים ובשל כך היא נחשבת תופעה שקשה לאבחן. טעות רווחת קושרת בין פיברומיאלגיה ובין דלקת פרקים, אולם אין קשר בין התופעות הללו.

אחד האתגרים של חולים בפיברומיאלגיה טמון בעובדה שאין בדיקה רפואית שניתן לבצע ולכן האבחנה הרפואית נעשית בעיקר לפי דיווח עצמי של החולה, דבר שתלוי בפרשנות של הרופא. בשנים האחרונות חל שיפור באפשרות האבחון של המחלה מה שמקל על חולים רבים.

 

כאבי שרירים

כאבי שרירים שייכים לסוג הכאבים המטרידים שפוגעים באופן משמעותי באיכות חייו של אדם. משום שיש סוגים שונים של כאבי שרירים שנובעים מסיבות וגורמים אחרים חשוב לאבחן את הגורם לכאבים ובהתאם להעניק לחולה את הטיפול המתאים. בין הסוגים השונים ניתן למנות כאבים עקב פריצת דיסק, כאבי גב, כאבי שרירים בכל הגוף, כאבי שרירים אחרי אימון וכאבי שרירים כרוניים.

פריצת דיסק או בשמה הנוסף צניחת דיסק בין-חולייתי היא פציעה עקב מאמץ שבעקבותיה נגרם נזק לדיסק הבין-חולייתי בעמוד השדרה. פריצת דיסק עלולה להתרחש בעקבות הרמת משאות כבדים לאורך זמן על הגב ופריקתם.

כאבי גב הם שם כללי לסוג שכיח למדי של כאבי שרירים שנובעים ממגוון סיבות: עקב שגרה של הרמת משאות כבדים, פציעה או חבלה. כאבי גב כוללים טווח רחב של מצבים החל מכאב חד וקצר מועד ועד לכאב כרוני ממושך שמביא ללוקה בו לפגיעה משמעותית באיכות החיים. כאב מוגדר כחריף אם הוא נמשך עד שלושה חודשים, ולאחר תקופה של שלושה חודשים הוא נקרא כאב כרוני.

כאבי שרירים בכל הגוף הם אחד המאפיינים הברורים של פיברומיאלגיה. על פי רוב יחל הכאב באזור אחד ובהדרגה יתפשט לכל הגוף. אופי הכאב הוא מגוון ומתואר כשורף, מכרסם, רגיש או נוקשה. חולים שלוקים בפיברומיאלגיה מתארים שונות ביחס לתחושת הכאב במשך היום, מזג האוויר וסוג הפעילות שביצעו במהלך היום.

כאבי שרירים אחרי אימון הם הכאבים שעלול אדם לחוש במהלך 24 שעות ועד 72 שעות לאחר אימון גופני או בעקבות פעילות אחרת שכרוכה במאמץ גופני כמו הרמת משאות כבדים. כאבים אלו שונים מהותית מהתכווצות שריר תוך כדי אימון ולכן ההתייחסות אליהם היא שונה. מקורו של כאב השרירים לאחר אימון הוא בחשיפת גופנו למאמץ חדש, שינוי זוויות ועומסים שונים על הגוף.

כאבי שרירים ועצמות- בשונה מכאבי שרירים שבאים לידי ביטוי בעת תנועה, ונושאים אופי מעט שונה כאבי עצמות מגלים רגישות וחוסר נוחות גם בעת מנוחה. כאבי העצמות מושפעים ממחלות שונות ותופעות שמשפיעות על המבנה של העצם. כאבי עצמות נגרמים עקב מחסור במינרלים, פציעה או מחלות ממאירות כמו סרטן העצמות.

כאבי שרירים כרוניים- תלונה על כאבי שרירים נחשבת אתגר אבחנתי וטיפולי לרופא המטפל. בירור ראשוני של האנמנזה יכלול הערכה גופנית על פי הממצאים ובסיום הבירור יוצע למטופל טיפול תרופתי, גופני או אחר. לעתים נדרש המשך בירור נוסף על ידי בדיקות נוספות. המטרה היא להביא לשיפור באיכות חייו של החולה ולהבין מה הסיבה לכאב השרירים הכרוני. 

טיפול בכאבי שרירים

 תרופה לכאבי שרירים מוצעת לחולים שאורח חייהם נפגע אנושות כתוצאה מהכאבים. בין התרופות הניתנות לחולי פיברומיאלגיה ניתן למנות תרופות מפחיתות כאב ותרופות משפרות שינה. תרופות אנטי-דלקתיות שנועדו לטיפול במחלות ראומטיות אינן בעלות השפעה נרחבת על פיברומיאלגיה. לעומת זאת, משככי כאבים כמו אספירין, איבופרופן או אצטמינופן במינונים נמוכים עשויים לגרום להקלה בכאב ולהפחית את קשיון השרירים.

ראוי ומומלץ להימנע ממשככי כאבים נרקוטיים, חומרי הרגעה ונגזרות של קורטיזון שנתגלו כחסרי השפעה ובעלי תופעות לוואי חמורות. מעבר להקלה על הכאבים טיפול תרופתי עשוי להקל על חולי פיברומיאלגיה על ידי שיפור איכות השינה והרגעת השרירים וחלק מהתרופות יאזנו את רמת הנוירוטרנסמיטורים שאחראיים על וויסות שינה וכאב. שינה טובה משפרת את איכות החיים ומאפשרת לאדם להתגבר ולהתמודד עם הכאבים בצורה טובה יותר.

תרופה לכאבי גב יכולה לנוע מטיפול ראשוני שכולל בדרך כלל פאראצטמול ובמקרה של חוסר יעילות הטיפול ניתן לעבור לתרופות נוגדות דלקת ללא סטרואידים כמו איבופרופן. משככי כאבי חזקים יכולים להיות ממשפחת האופייטים והם בעלי השפעה עדינה כמו למשל קודאין. בכלל כאבי שרירים ניתנים לטיפול גם על ידי משחה לשרירים שהשפעתה היא בעיקר בחימום המקום ובהרגעה. 

טיפול בשרירים תפוסים

שרירים תפוסים אינם דבר מסוכן אבל הם עלולים להביא להגבלה בתנועה ולתחושה לא נעימה ומשום כך לא מעט אנשים מחפשים דרכים כיצד לטפל בתופעה זו. משחה לשרירים תפוסים עשויה להתגלות כיעילה במיוחד וסוד ההצלחה שלה טמון בעובדה שהיא מחממת את השריר התפוס ובכך מסייעת להביא להרפייתו.  המקום.  מריחת משחה לשריר תפוס בשילוב עיסוי קל של המקום והימנעות ממאמץ באותו השריר תסייע להקלה ותאפשר לשוב לאימונים. חשוב לזכור שכאבי השרירים לאחר אימון הם דבר טבעי שנובע מעומס שנוצר על השריר.

כדי לאפשר לשריר להיבנות בצורה נכונה חשוב לתרגל את המאמץ על שרירי הגוף באופן נכון ואחראי ובעיקר מדוד. בהקשר זה, תופעה מטרידה שאינה נובעת דווקא מפעילות גופנית היא צוואר תפוס. תנוחת שינה לא נכונה או תנועה לא נכונה של הגוף עלולה להביא לכך ששרירי הצוואר ייתפסו, תופעה בהחלט בלתי נעימה. משחה לצוואר תפוס תסייע לחמם את השרירים, להרפות אותם תביא להקלה בכאבים. לאחר מריחת המשחה כדאי לעטוף את הצוואר בצעיף ולהימנע מתנועות חדות.

ערבה

(2 חוות דעת לקוח)

99.00

חובה להניח את המשחה בכל בית על מדף במטבח, כדי שתהא בהישג יד ! יעוד: מיחושי – גדילה, שרירים, מכות, גב, גידים, ראש, ידיים, רגליים, נפיחות בגוף, מיחושים ראומטיים.

קטגוריה:

תיאור

יעוד: מיחושי – גדילה, שרירים, מכות, גב, גידים, ראש, ידיים, רגליים, נפיחות בגוף, מיחושים ראומטיים.

תכונות: עדין, מהיר פעולה, מרגיע, נספג טוב, מתאים לעור, מזין, ללא חומרים משמרים, ללא תוספים כימים.

דרכי טיפול: למרוח על העור יחד עם הרטבה עד לספיגה מלאה ולחזר שנית על המריחה ולחזור שוב על המריחה, שלושה פעמים לשם החדרת כמות מספקת של משחה לאזור הרצוי, יש גם לעסות מסביב לאזור עם המשחה כך תתקבל תוצאה טובה יותר. יש לחזור על המריחה פעמים שלושה ביום.

למיחושי גדילה: ילדים בין גיל 8 – 12 סובלים לפני השינה בערב מיחושי גדילה בעצמות הרגלים, יש להרטיב קלות את המקום ברגל ולמרוח קצת משחה עד לספיגה מלאה, תורגש הקלה מידית.

מבוגרם הסובלים מהגפיים וברכיים: לעסות המשחה על העור במקום הרצוי, תורגש הקלה.

נפיחות: יש לעסות המקום במשך חמש דקות, וכל פעם להוסיף משחה וכן להוסיף קצת מים לשם הספגה טובה.

אחסון: יש לאחסן במקום מוצל או חשוך בטמפרטורת החדר.

2 ביקורות עבור ערבה

  1. Cobus Bester

    אבא שלי בן 70, אדם סיעודי, סובל מכאבים ומחושים ברגליים ולא ישן בלילות, צועק מרוב כאבים. מרחנו לו את משחת 'ערבה' כמה פעמים ביום והוא ישן בלילה כמו תינוק, לא סבל בכלל.

  2. מיכל

    מוצר נהדר!
    אני סובלת מהרבה עוויתות שרירים, והמשחה הזו עזרה לי מאוד!

הוסף חוות דעת

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סובלים מבעיות עור שונות?

מתמודדים עם דלקות בגידים ובשרירים?

התקשרו עכשיו