טיפול בנשירת שיער

טיפול בנשירת שיער

אבחון נכון שיסייע להליך טיפול בנשירת שיער

נשירת שיער היא תופעה בה כמות השערות הנושרות משיער הראש גבוהה משמעותית מהכמות הנורמלית, העומדת על כ 50 שערות ביום. נשירת שיער היא בדרך כלל בעיה זמנית, הנובעת מהיווצרות מחלות עור על פני הקרקפת והטיפול בה הוא פשוט ומהיר יחסית. יחד עם זאת, נשירת שיער יכולה לרמז גם על תחילתה של התקרחות גנטית, שתוביל בסופו של דבר לנשירה של שיער ללא התחדשות של שיער חדש. נהוג להבדיל בין נשירת שיער שהיא מצב רפואי, ובין התקרחות שהיא תוצאה של גנטיקה.

 

נשירת שיער – באילו מקרים ניתן לטפל?

נשירת שיער, בניגוד להתקרחות, היא תופעה בעלת שכיחות דומה הן אצל גברים והן אצל נשים, ויכולה ליצור לפגיעה משמעותית באסתטיקה האישית. בהתאם לכך, אנשים הסובלים מנשירת שיער נוהגים לפנות לטיפול רפואי במהירות, ואף לעשות שימוש במגוון תכשירים המיועדים לעכב ואף לעצור את נשירת השיער לחלוטין. מאחר ומדובר במצב רפואי זמני, את מקומו של השיער שנשר יתפוס שיער חדש שיצמח על הקרקפת, וזאת בניגוד למצב של התקרחות גנטית.

למי מיועד טיפול השתלת שיער?

השתלת שיער הוא למעשה טיפול אסתטי, המבוצע בעיקר במכוני יופי, ומיועד לאנשים הסובלים מהתקרחות גנטית. במצב של נשירת שיער זמנית, אין כל צורך בביצוע השתלת שיער, שכן שיער חדש יצמח במקום השיער שנשר. כאשר מדובר בהתקרחות, אין כל התחדשות של השיער, והשתלת שיער הוא פתרון מלאכותי אפקטיבי. השתלת שיער הוא תהליך ארוך ומדוייק מאוד, במסגרתו משתילים שערה לאחר שערה בצפיפות רבה, ולכן נחשב גם לטיפול יקר.

קרחת – האם יש דרך למנוע אותה?

קרחת הוא ביטוי המיוחס בדרך כלל למצב של התקרחות גנטית, שכתוצאה ממנה מקריח מרבית שטח הקרקפת, אך קרחת יכולה להיווצר גם מגורמים זמניים בלבד, כמו טיפול בתרופות הגורמות לנשירת שיער, פטריה בעור הקרקפת. במידה ומדובר בקרחת זמנית, ישנן שורה של תרופות שיכולות לסייע לפתרון הבעיה וצמיחת שיער חדש, אך כאשר מדובר בהתקרחות גנטית, כיום לא קיים עדיין פתרון למעט תכשירים שניתן למרוח כדי לעכב את הנשירה, וכמובן השתלת שיער שהוא טיפול מלאכותי.

מה גורם למצב של שיער דליל וכיצד לחזק אותו?

שיער דליל הוא מצב בו רמת הצפיפות של השיער היא נמוכה יחסית, ועור הקרקפת נחשף מבעד למעטה השיער. הגורם לשיער דליל יכול להיות גנטי והוא יכול להיות מחלה או בעיה רפואית זמנית. במידה ולא מדובר בגורם הגנטי, מומלץ לבצע בדיקה כדי לאבחן את גורם הדלילות, ובהתאם לכך לעשות שימוש בתרופות ובתכשירים המתאימים כדי להביא לפתרון הבעיה. מצב של שיער דליל יכול להיות תקף הן לנשים והן לגברים, והוא לא בהכרח מצביע על תחילתה של התקרחות גנטית.

התקרחות – יש מקום להילחם עם גנטיקה?

התקרחות הוא ביטוי המיוחס בדרך כלל לתהליך של התקרחות גנטית, התקרחות הנובעת מהגנטיקה של האדם, מצב האופייני באופן מובהק לגברים. כיום, על אף שניתן למצוא הבטחות כאלה ואחרות בשוק, לא קיים פתרון למצב של התקרחות גנטית, למעט תכשירים שיש למרוח באופן יום יומי על מנת לעכב את קצב הנשירה, ולאפשר צמיחה דלילה מאוד של שיער. פתרון אלטרנטיבי יכול להיות גם ביצוע טיפול של השתלת שיער שהוא טיפול אסתטי לחלוטין ומוצע באופן פרטי על ידי מכוני יופי וקוסמטיקה.

האם קיים טיפול בהתקרחות גנטית?

טיפול בהתקרחות גנטית לא קיים ברמה של פתרון הבעיה כולה, והצמחת שיער טבעי כמו כל אדם אחר. כיום ישנם מחקרים העוסקים בנושא זה, אך טרם נמצא הפתרון לבעיה. לחילופין, ניתן לעשות כיום שימוש במגוון דרכים להתגברות על המראה הקרח, למי שזה מפריע לו כמובן, ובהן טיפול השתלת שיער, מריחת תכשירים על בסיס יום יומי וקבוע על מנת לעכב את קצב נשירת השיער, ולאפשר לשיער חדש לצמוח, אם כי בצורה דלילה. כמו כן, יש לבדוק האם מדובר בהתקרחות גנטית, לפני שמרימים ידיים, שכן יכול להיות שהסיבה היא בעיית עור מקומית.

האם במצב של נשירת שיער טיפול שהוא לא השתלת שיער באמת יעזור?

טיפול בנשירת שיער הוא טיפול שצריך להינתן בהתאם לאבחון הגורם לנשירה. הגורם יכול להיות הורמונלי, הוא יכול להיות כימי כתוצאה מנטילת תרופות מסויימות, והוא יכול בעיקר להיות כתוצאה מבעיית עור בעור הקרקפת. לאחר אבחון של גורם הנשירה, ניתן ליישם שורה של תכשירים ותרופות להצמחת השיער מחדש. דברים אלה נכונים לנשירת שיער זמנית בלבד, וכאשר מדובר על התקרחות גנטית, כרגע אין פתרון מלבד השתלת שיער.

האם במצבים של נשירת שיער נשים יכולות לטפל?

נשירת שיער נשים היא תופעה טבעית לחלוטין, והיא קורית בעיקר בגילאים מאוחרים. יחד עם זאת, ברוב רובם של המקרים מדובר בנשירה זמנית שניתן לאתר את הגורם לה, ולהעניק טיפול כנדרש. הטיפול הנדרש יכול לכלול איזון בתזונה ושימוש בשמפו נגד נשירה, ובמקרים רבים הוא יכול לכלול גם טיפול רפואי בבעיית עור מקומית,שהיא למעשה מהווה את הגורם לנשירה.

מה יכול לגרום למצב של נשירת שיער אצל נשים?

נשירת שיער אצל נשים הוא מצב שניתן לזהות בעיקר בגילאים מאוחרים, אם כי הוא בהחלט יכול לקרות גם בגילאים מוקדמים יותר. במרבית המקרים, הנשירה נובעת מתזונה לא נכונה או מבעיית עור מקומית ואפילו מנטילת תרופות המכילות חומרים כימיים מסויימים, המובילים לנשירת השיער. יחד עם זאת, חשוב להבין שלא מדובר על התקרחות גנטית, אלא על נשירה מוגברת בלבד, מצב שאותו ניתן לתקן בקלות רבה יחסית. 

השתלת שיער לגברים – הפתרון היחיד לקרחות?

השתלת שיער לגברים הוא טיפול אסתטי המוצע על ידי מכוני יופי וקוסמטיקה פרטיים. השתלת השיער מתבצעת באמצעות השתלה של שיער אמיתי אל תוך הקרקפת, תהליך ארוך שעשוי להתבצע במספר מפגשים. במסגרת ההשתלה מבוצעת השתלה של שיער אחר שיערה, והתוצאה הסופית יכולה להעניק מראה של שיער דליל, אך קשה מאוד להחזיר את הרעמה שאולי הייתם רוצים.

האם קיים טיפול בהתקרחות גברית שבאמת עוזר?

טיפול בהתקרחות גברית הוא חלום של הרבה גברים ברחבי העולם, אך בשלב הזה לא קיים טיפול אפקטיבי המסייע להתגבר לחלוטין על הבעיה. לחילופין, קיימות אפשריות אחרות, ובהן שימוש בתכשירים אותם יש למרוח על הקרקפת באופן יום יומי על מנת לעודד צמיחת של השיער ולעכב נשירתו, וכן ניתן לבצע השתלת שיער המספקת פתרון מלאכותי למצב.

האם במקרים של נשירת שיער נשים טיפול תרופתי יכול לסייע?

במקרה של נשירת שיער נשים טיפול אפקטיבי יכול להיות שיפור ואיזון התזונה ושימוש בשמפו נגד נשירה. יחד עם זאת, במקרים רבים מהלכים אלה אינם מספיקים, ויש לבדוק מה הוא הגורם לנשירה. במידה ומדובר במחלת עור מקומית, הפתרון יהיה מבוסס על טיפול בבעיית העור, ולאחר שזו תיפתר לחלוטין, השיער יוכל לצמוח מחדש ולחזור לעצמו.

מה גורם לנשירת שיער?

נשירת שיער יכולה להיגרם ממגוון רחב של סיבות החל מגנטיקה שהיא הגורם להתקרחות הגנטית אצל גברים, דרך תזונה לא נכונה, דרך הרס של השיער באמצעות חומרים כימיים, תרופות המחלישות את הגוף וגורמות לנשירת שיער, ולבסוף גם פטריה בעור הקרקפת. על מנת לתת את הטיפול הנכון, חשוב לאבחן תחילה את הגורם לנשירה, ובהתאם לכך להשתמש בתכשירים הנכונים על מנת לאפשר צמיחה מחודשת.

ברוש

(2 חוות דעת לקוח)

99.00

חובה להניח את המשחה בכל בית על מדף במטבח, כדי שתהא בהישג יד ! יעוד: להקלה – עזרה – וטיפול –  בקליפות בראש, חטטים, יובש בעור אחר האוזניים.

קטגוריה:

תיאור

יעוד: להקלה בקשקשים ובקליפות בראש, חטטים, יובש בעור אחר האוזניים.

תכונות:  עדין, מהיר פעולה, מרגיע, נספג טוב, מתאים לעור, מזין, ללא חומרים משמרים, ללא תוספים כימים.

דרכי טיפול:יש להרטיב הראש ולקחת משחה בקצות האצבעות ולעסות הקרקפת בכל המקומות הרצויים, לאחר שעה אפשר לחפוף את הראש, יש לחזור על טפול זה כל יום במשך שבוע עד שפור, לאחר שיפור יש לרדת לטיפול לסירוגין (יום כן יום לא), ובשבוע אחרי כן ליומיים בשבוע עד פעם אחת בשבוע , ושמירת מצב רצוי.

ליובש וקליפות בעור האוזניים: יש למרוח שעה לפני הרחצה ושנית אחר הרחצה כל יום עד קילוף כל הקליפות מין העור באוזניים .

אחסון: יש לאחסן במקום מוצל או חשוך בטמפרטורת החדר.

2 ביקורות עבור ברוש

  1. אבי

    שום דבר לא עזר כמו שברוש עזרה לנו עם הגירוד בראש!

  2. מתי

    משחה נהדרת! הבת שלי סובלת מיובש מאחורי האוזניים, המשחה הזאת עוזרת לנו מאוד!

הוסף חוות דעת

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מוצרים משודרגים

סובלים מבעיות עור שונות?

מתמודדים עם דלקות בגידים ובשרירים?

התקשרו עכשיו