טיפול בפטריות בציפורניים

טיפול בפטריות בציפורניים

כל מה שצריך לדעת על טיפול בפטריות בציפורניים

אחת ממחלות הציפורניים הרווחות היא פטריות בציפורני הרגליים. מדובר במחלה פטרייתית המתפתחת בציפורניים של הידיים או של הרגליים. אך נפוצה יותר ברגליים. היווצרות הזיהום הפטרייתי בציפורניים עולה ומתרבה עם הגיל. הזיהום גורם לציפורן להתעבות ולהחליף צבע לגוון לבן, צהוב או חום. המראה של הציפורן נעשה עכור. היות ופטריות מתרבות בתנאים של חום ולחות אנשים שלובשים נעליים סגורות כמו נעלי ספורט או נעליים צבאיות עשויים לפתח פטריות ברגליים. אין מדובר על תופעה מסוכנת, אלא בעיקר על הפרעה של מראה לא סימפטי של פטריות בציפורניים.

מה גם שפטריות בציפורניים עשויות להתפתח ולהתפשט, ולגרום להיווצרות של פטריות ברגליים, התפשטות הפטרייה הלאה לאזורים נוספים עלולה לגרום לזיהום של העור. הפטרת הינה מחלה מדבקת מאוד וקשה מאוד למנוע את הופעתה. אמנם יש פעולות בסיסיות שיש לעשות אותן כדי להימנע מהדבקה. כך לדוגמה מומלץ לנעול כפכפים בעת שימוש במקלחונים משותפים. כמו כן לא מומלץ לנעול נעליים של מישהו אחר מחשש להדבקה בפטרת. זהירות תסייע בהגנה על כפות הרגליים.

 

טיפול בפטרת ציפורניים

יש אפשרויות שונות עבור טיפול במצב של פטריה בציפורן, כאשר בחירת הטיפול המתאים תעשה על פי סוג הפטרייה וכן בהתחשב בחומרת המצב. משחה לפטרת ציפורניים עשויה להועיל ולשפר את המצב. קיימות משחות שונות שניתן לעשות בהם שימוש עצמי ללא מרשם רופא. יש לבדוק את היעילות של המשחה הנבחרת ולברר על מידת היעילות שלה למקרים של פטרת. לא בכל מקרה עשוי טיפול עצמי ללא פניה לרופא ושימוש של תרופה לפטריות בציפורניים להועיל ולשפר את המצב. רק משחה לפטריות בציפורניים איכותית בעלת חומרים פעילים מותאמים תוכל לסייע.

בפנייה לרופא תיבדק הפטרייה ותישלח גם תרבית לבדיקת מעבדה לצורך זיהוי להמשך טיפול. יש טיפול מקומי המתבצע באופנים שונים. אחת האפשריות היא מריחה של נוזל על הציפורן. בטיפול זה חשוב להתמיד ולבצע את המריחה דבר יום ביומו. כמו כן ניתן לטפל בציפורן הנגועה באמצעות מריחה של לק המכיל חומרים פעילים. קיים גם טיפול בכדורים לצורך ריפוי פטרת הציפורן. נטילה של כדור ייעודי למשך תקופה תוכל לרפא את הפטרת. יש לקחת בחשבון שתוצאות הטיפול אינן מידיות, ועלול לחלוף זמן עד שרואים תוצאות. וזה בגלל שהציפורן גודלת לאט. אך התמה בטיפול וביצוע ההנחיות תסייע להצלחת הטיפול. חשוב לדעת שלפני נטילת כדורים יש לבדוק תפקודי כבד, וכן במהלך הטיפול יש לבדוק כי הכבד פועל באופן תקין ולא נפגע מהתרופה הנלקחת לצורך ריפוי הפטרת.

טיפול טבעי לפטריות בציפורניים

יש אפשרויות לטיפול טבעי במצב של פטריות בציפורניים ברגליים, טבילת הרגל בסודה לשתייה, תמצית תה וחומץ תפוחים אחת ליום עשויה להועיל על הפטרת. יש להקפיד שהתמיסה הזו תחדור מתחת לציפורן להשגת תוצאה.  שמנים אתריים שונים יוכלו לסייע במצב של פטרת קלה, השמנים המתאימים למצב זה הם שמן ציפורן, קינמון, אורגנו ועוד.

יש לדעת כי כשמדובר על טיפול טבעי בפטרת הציפורן ובשימוש ומריחה של משחה לצורך ריפוי הפטרייה, חשובה ביותר ההתמדה. שכן הגורם המזהם ,הפטרייה, אמנם נסוג לאחור עם הטיפול אך מיד לאחריו ממשיכה הפטרייה הלאה להתפשט. התמדה בטיפול תמשיך במיגור הפטרייה. קשה מאוד להיפטר מפטריות. פטרת ציפורניים טיפול טבעי עשוי להועיל אך חשוב ביותר לפעול בצורה נכונה ועקבית. ולא להתייאש כי התוצאות אינן מידיות. יש משחות שונות לטיפול בפטרת. משחה נגד פטריות ברגליים תסייע בטיפול. אך חשוב ביותר לבחור במשחה איכותית ובעלת יעילות מוכחת. שכן לא כל משחה אכן תצליח להתמודד מול פטרת עקשנית. רק משחה הכוללת רכיבים פעילים ויש לה פעילות מוכחת תוכל לסייע.

תרופות סבתא לפטריות בציפורניים

תרופות סבתא לפטריות בציפורניים תוכלנה להועיל ולהיטיב עם המצב. יש מי שאומר שטבילת הרגל הנגועה פעם ביום למשך עשר דקות בקערת מים חמימים ובהם מי מלח, תוכל לשפר את המצב ולמגר את הפטרייה בציפורן. אך יש לדעת כי תוצאות לטיפול עשויות להיות רק כעבור חודש ימים של טיפול סבלני ועקבי.

סובלים מבעיות עור שונות?

מתמודדים עם דלקות בגידים ובשרירים?

התקשרו עכשיו