טיפול בפצעים בלשון

טיפול בפצעים בלשון

כל מה שצריך לדעת על טיפול בפצעים בלשון

פצע בלשון עלול לשבש את היום כולו! אמנם מדובר בפצע קטן ובלתי נראה כלפי חוץ. אבל נוכחותו בפה מציקה כל כך ומגבילה ביותר את התפקוד ואת התנועה. בוא וראה מה כוחה של הלשון ועד כמה נחוצה פעילותה. אפטות בלשון משפיעות על הדיבור ומקשות על מי שסובל מהן לדבר כרגיל. כל תנועה של הלשון מכאיבה וכך יצאו האותיות מודגשות פחות. ניתן יהיה לראות על פני הדובר כי משהו מפריע לו לדבר.

האפטות הללו יפריעו גם לאכילה. תנועת הלשון קשה ולכן פעולת הלעיסה תהיה קשה וכואבת. כמו כן מגע של מאכלים מסוימים עלול לעורר את הכאב ביותר. אנשים רבים מכירים את האפטה וסובלים ממנה לא פעם.

 

סוגים שונים של פצעים על הלשון

סוגים שונים של פצעים עלולים להופיע על הלשון ולגרום לכאב ולמוגבלות בתפקוד הפה והלשון. הפצעים שונים זה מזה במראה ובגודל, וכן בסיבת היווצרותן. כמובן שלכל פצע יותאם טיפול שונה ומותאם לו. במקרה של פצע בלשון שאינו עובר לאחר זמן קצר מומלץ לפנות לרופא לצורך אבחון הפצע וקביעת טיפול מתאים שיוכל לסייע בריפוי ובהקלה על הסבל.

  • פצעים אדומים בלשון- פצעים אדומים בפה עלולים להיווצר בשל דלקות, התייבשות וכן בשל הזנחה של טיפול שיניים. גם טיפולי כימוטרפיה עשויים לגרום לפצעים אדומים בלשון.
  • פטריה בלשון- אנשים רבים סובלים מפטרייה בלשון. לא תמיד הם מודעים לה. אבל הם כן מרגישים יובש בפה וטעם מריר. כמו כן הלשון במקרה של פטריה מכוסה בשכבה לבנה. ועלול להיות גם ריח רע מהפה. פטריית הלשון ידועה בשמה קנדידה והיא מדבקת במגע.
  • פצעים לבנים על הלשון- הפצעים הלבנים על הלשון הן האפטות . הן המוכרות גם בשם פצעי ויטמינים. פצעים אלו עלולים להופיע בכל חלל הפה ולגרום לכאב מטריד ביותר.

פצעים בלשון אצל ילדים

גם ילדים עשויים לסבול מפצעים לבנים. פצעים בלשון אצל ילדים עשויים להציק להם מאו ולהגביל את התזונה שלהם. ילד עשוי להתלונן על כך שאינו יכול לאכול כראוי וגם הדיבור עשוי להיות פעולה קשה ולא מובנת מאליה. במקרים בהם הילד סובל מכמות גדולה של פצעים בפה, המצוקה עשויה להיות גדולה ומשמעותית. 

דרכי טיפול בפצעים בלשון

יש אפשרות למצוא מענה עבור פצעים בלשון טיפול. אמנם אי אפשר להבטיח תרופה המבטיחה ריפוי מלא. אבל הקלה ניתן בהחלט להשיג על ידי שימוש בתרופות מתאימות. תרופה לפצעים בלשון תסייע בכך שהיא תאלחש את האזור הפצוע, כך לא ירגיש האדם את הפצע מציק בכל תנועה ולעיסה. כמו כן יש מטופלים שדיווחו על כך שהמשחה מסייעת בריפוי ומקדמת את התהליך.

שטיפת הפה במי חמצן עשויה להועיל ולקדם את הריפוי, היות והשטיפה מחסלת את המיקרו אורגניזמים שנמצאים בחלל הפה. שטיפה זו מסייעת גם במניעה של זיהומים משניים כתוצאה מהאפטות בלשון. גם שטיפת הפה בסודה לשתייה עשויה להועיל ולקדם את ריפוי האפטה בלשון. כמו כן דעה האומרת שזריית מלח שולחן על הכיב יסייע ויקדם את הריפוי.

יש משחות שונות המיועדות למריחה על שטח הפצע. משחה לפצעים בלשון תקל על הכאב ותרדים את השטח הפתוח. במקרה בו הפצע מכאיב מאוד ולא עובר מאליו מומלץ לפנות לטיפול לצורך התאמה של תרופה לפצעים בלשון. בעת שימוש ומריחה של תרופות לפצעים בלשון חשוב מאוד לפעול לפי הנחיות השימוש שכן רק שימוש נכון לפי ההוראות יוכל לסייע בטיפול ולקדם את הריפוי. תרופה לפצע בלשון תוכל להפחית את הכאב ולסייע בהתמודדות. אם הפצע מציק ומטריד מומלץ למצוא את התרופה שתקל מעליכם. אך במקרה בו יש סבל כרוני מאפטות בפה ובלשון מומלץ לנסות לברר את סיבת הדבר כדי למצוא פתרון מהשורש לתופעה המציקה הזו. מרבית הטיפולים באפטות מטפלות בסימפטומים של המחלה. ורק חלקן מסייעות גם בריפוי. שמירה על הגיינת הפה והימנעות מנגיעה בפה בידיים מלוכלכות, תפחית את הסיכון לפתח אפטות בפה. גם במקרה של אפטות בפה קל יותר למנוע את הופעתן מאשר להתמודד איתן כשהן כבר מבצבצות בשטח.

כליל חורש

(12 חוות דעת לקוח)

99.00

משחה חובה בכל בית, רצוי להניח את המשחה על מדף במטבח, כדי שתהא בהישג יד ! ייעוד: כויות בעור, יובש, שפשפות, עקיצות, גירודים, חתכים בקצות האצבעות, מכות יבשות, כויות מחומרי ניקוי, אודם ונפיחות באזור העפעפיים , , נפיחויות , להסרת קליפות עור יבש ומגרד, , לכפות הידיים והרגליים, עוזר להקלה לאחר נפילות כואבות, לבעיות בשפתיים ופה.

קטגוריה:

תיאור

יעוד:

כויות בעור, יובש, שפשפות, עקיצות, גירודים, חתכים בקצות האצבעות, מכות יבשות, כויות מחומרי ניקוי, אודם ונפיחות באזור העפעפיים , , נפיחויות , להסרת קליפות עור יבש ומגרד, , לכפות הידיים והרגליים, עוזר להקלה לאחר נפילות כואבות, לבעיות בשפתיים ופה.

תכונות: קוסמטי, עדין, מהיר פעולה, מרגיע, נספג טוב, מתאים לעור, מזין, ללא חומרים משמרים, ללא תוספים כימים.

טופן הטיפול:
במקרה של התזה של שמן חם, מגע עם אש וגופי חימום:
להרטיב את המקום במים, ולמרוח בעדינות את המשחה על העור. המשחה תסלק את האדמומיות, תרגיע את המקום כך שאחרי שעה קלה לא יהיה כל סימן.

יובש עם פיצוצים בעור: יש להרטיב את העור במים ולעסות את המשחה כמה פעמים ביום – ערב ובוקר , אפשר גם בחבישה, או פלסטר, לשם מניעת הכתמת הבגדים.

שפשופים: מריחה קלה והספגתה בעור, אפשר לחבוש את המקום לאחר המריחה.

לעור הפנים: המשחה קוסמטית מאוד, מזינה, משווה לעור מראה צעיר. להספגה מהירה – יש להרטיב את העור ולעסות. המשחה תתנהג כמו קרם לחות לפנים, ותיספג מהר. טוב למרוח סרום 'אסתר' לפנים לפני מריחת המשחה, לשם טיפול בשכבות העמוקות של העור.

אודם באזור העפעפיים: עם תחילת הנפיחות והאודם יש למרוח את המשחה חיצונית מעל העפעף שלוש פעמים ביום.

עקיצות וגירודים: מוריד נפיחויות ומסלק גירודים, יש למרוח נקודתית על המקום הנפוח.

אחסון: יש לאחסן במקום מוצל או חשוך בטמפרטורת החדר.

מידע נוסף

משקל 80 ק"ג

12 ביקורות עבור כליל חורש

  1. דניאל

    מוצר מצוין מאוד ממליץ הייתה לי עקיצה שלא עברה רק זה עזר

  2. גלית הררי

    משחה מעולה ליובש וגירוד עז בעור

  3. אהובה

    משחה חובה בבית ממליצה בחום

  4. חיה

    מוצר מדהים לעקיצות ולכוויות ובעצם עזרה ראשונה לכל דבר!

  5. נעמה

    מושלם לכל איזור בגוף. פלא פלאים . מציל חיים!

  6. דוד

    המשחה הזאת מדהימה, אני משתמש בא כבר מעל 3 שנים!

  7. דיקלה כ.

    אני משתמשת במשחה הזאת לילדים על בסיס קבוע, פשוט עובד.

  8. אדם

    היי, הילדה שלי ממש סובלת מעקיצות יתושים, אחרי שמרחתי את כליל החורש הגירוד הפסיק והאזור נראה ממש טוב, ממליץ בחום 🙂

  9. שילי

    משחת הדגל שלי! אני גרה במושב בצפון ואני נעקצת קבוע מיתושים, פשוט מורחת והגירוד כולל האדמומיות נעלמים

  10. שושי

    משחה נהדרת, עזה לי מאוד!

  11. אסתי

    משחה מדהימה. כבר שנים אנחנו משתמשים במשחה הזו ואני מקפידה שתהיה לי משחה בהישג יד, אחת בכל קומה.
    ממליצה מאד בבית עם ילדים שמקבלים לעיתים קרובות מכות יבשות וחלק מתוכם רציניות. ברגע שילד מקבל מכה חזקה מורחים מהמשחה והמקום כמעט לא מתנפח, ועד סוף היום כמעט לא נשאר זכר למכה!

  12. משה

    חמותי עברה ניתוח בברך והשתמשה בכליל החורש בטיפול הצלקת שלה. משחה נהדרת

    Image #1 from משה
    Image #2 from משה
    Image #3 from משה
הוסף חוות דעת

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סובלים מבעיות עור שונות?

מתמודדים עם דלקות בגידים ובשרירים?

התקשרו עכשיו

עד 15% הנחה, תנסו את מזלכם!

הקמפיין לזמן מוגבל מ21.03.24-21.04.24 !בהצלחה לכולם

לחצו כאן לשחק
Never
Remind later
No thanks