טיפול בפריחה בעור

טיפול בפריחה בעור

כל מה שצריך לדעת על טיפול בפריחה בעור

פריחה בעור היא מסוג המונחים הרפואיים שמתארים מגוון של מצבים שהמשותף לכולם הוא עור אדמומי ומגורה, גרד, נפיחות מסוימת והופעה של נגעים בעלי אופי מסוים בעור. לעתים העור הנגוע יהיה גם חם וכל מגע בו עלול לעורר תגובה של רגישות יתר. פריחות על גבי עור הגוף עולות להיות תוצאה של אלרגיה ואז הן למעשה אלרגיה בעור שעשויה לתקוף בעיקר בעונות מעבר כמו האביב. אלרגיה של העור עלולה להופיע גם כתוצאה למזון מסוים, תרופה או כל חומר אחר שבאנו עמו במגע.

כולם עלולים לסבול מאלרגיה או פריחה של עור הגוף, החל מתינוקות, המשך בילדים וכה במבוגרים. ההבדל הוא בעוצמת הפגיעה ותדירותה. ישנם אנשים בלעי עור רגיש במיוחד שעלול להיות מועד להופעת פריחה לעומת סוגי עור אחרים שמועדים פחות. כך או כך במרבית המקרים לא מדובר במצב מסוכן ומרבית הפריחות תחלופנה מעצמן בתוך כמה ימים גם ללא טיפול. במקרים נדירים ביותר עלולה להצביע הופעה של פריחה על מחלה מסוכנת ולכם בכל מצב שבו פריחה לא נעמת בתוך כמה ימים או אינה מגיבה לטיפול רפואי יש לגשת בהקדם להמשך בירור אצל הרופא.

 

סוגי פריחה בעור

ניתן לסווג את כלל סוגי פריחה בעור לפריחות הכרוניות וביניהן כאלה שהופיעו כבר בלידה או התפתחו עם שנים ונמצאות באזורים קבועים בגוף. ולפריחות פתאומיות שמופיעות באופן בלתי צפוי למשך כמה ימים או שעות. על פי רוב הן יופיעו כנקודות או כתמים אדומים על פני הגוף ולהופעתן יתלווה גם גרד. הפריחות הללו יופיעו על פי רוב עקב זיהום כמו במקרה של אדמת, חצבת ואבעבועות שמלבד פריחה מפושטת שמופיעה למשך כשבוע הם גם מתבטאים בחום גבוה.

ווירוסים נוספים עלולים גם הם לגרום לפריחה שאמורה להיעלם תוך כמה ימים ואינה גורמת לחום גבוה ולתסמינים נוספים והיא אופייניות בעיקר לילדים ולתינוקות. פריחה בעור מגרדת או לא מגרדת עלולה להופיע גם כתגובה לטיפול תרופתי. פריחה בעקבות מזון עלולה להיות מלווה גם בקוצר נשימה והיא תופיע מיד לאחר אכילת מזון מסוים ותיעלם לאחר כמה שעות. אורטיקריה כרונית נגרמת כאשר יש תקלה במערכת החיסונית או מצב נפשי של מתח שגורם להתפרצות יומיומית של פריחה אדומה ומגרדת.  

טיפול בפריחה בעור

מרבית הפריחות כאמור אינם מסכנות חיים ועל פי רוב יחלפו מעצמן בתוך כמה ימים. עפם זאת, לעתים פריחה עלולה להופיע באופן תכוף, ועם גירוד שנילווה לה היא עלולה להביא לירידה משמעותית באיכות החיים של המטופל ולכן במקרים מסוימים יש למצוא כיצד להעניק לחולה או לסובל מהפריחה טיפול רפואי מקל והולם. טיפול בפריחה יכול להיות משחות שונות החל ממשחות הרגעה וכלה בטיפול של משחה אנטיביוטיות לעור. בכל מקרה לפני שמתחילים לטפל בפריחה חשוב לאבחן מה מקורה ומדוע הופיעה.

לש כך חשוב לבודד את הגורם האלרגני ולהבין מה גרם להופעת הפריחה. את זה ניתן לבדוק אצל אלרגולוג שיאבחן מהו הגורם המסוים שמביא להופעת הפריחה. בפריחה שמקורה אלרגני למשל ניתן לטפל על ידי משחה נגד פריחה שיכולה להיות משחה אנטי היסטמינית או לחילופין על ידי תרופות ביתיות דוגמת אבוקדו או תפוח אדמה על המקום המגורה. טיפול אנטי היסטמיני נחשב יעיל במיוחד והוא אמור להעלים את הפריחה בתוך כמה שעות.

במקרה שהטיפול האנטי היסטמיני נכשל או לא הניב את התוצאה הרצויה ניתן לעבור לטיפול על ידי משחה לפריחה בעור שכוללת גם סטרואידים. במקרה שמשחה מהסוג הזה לא תביא לשיפור במצב נדרש טיפול סיסטמי שיטתי. כך או כך במקרה שהפריחה נובעת ממקור אלרגני חשוב ליידע את החולה על מקור האלרגיה כדי להימנע מאותו גורם בעתיד.

דפנה

(2 חוות דעת לקוח)

116.00

חובה להניח את המשחה בכל בית על מדף במטבח, כדי שתהא בהישג יד ! יעוד: לשימוש בעת תחלופה מהירה של תאי העור,  והופעת יבלות.

קטגוריה:

תיאור

יעוד: לשימוש בעת תחלופה מהירה של תאי העור,  והופעת יבלות.

תכונות: עדין, מהיר פעולה, מרגיע, נספג טוב, מתאים לעור, ללא חומרים משמרים, ללא תוספים כימים לשימוש חיצוני בלבד.

דרכי טיפול: למרוח פעמיים ביום על המקום, אפשר גם  בתוספת הרטבה של המקום במים. ליבלות יבשות יש לשים את המשחה על היבלת עם פלסטר במשך 30 יום רצוף, ( הפלסטר מונע את יבוש מקום המשחה)

אחסון: יש לאחסן במקום מוצל או חשוך בטמפרטורת החדר.

2 ביקורות עבור דפנה

  1. שירי ח.

    לילדה שלי יש אסטמה של העור מגיל שנה. יש מלא משחות עם סטרואידים שעובדות אבל ניסיתי את דפנה ומאז אני משתמשת המשחה, כבר מעל 4 שנים.

  2. נינה

    משחה מעולה, עזרה לי מאוד עם הגירודים בעור בעקבות הפסוריאזיס! ממליצה מאוד!

הוסף חוות דעת

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סובלים מבעיות עור שונות?

מתמודדים עם דלקות בגידים ובשרירים?

התקשרו עכשיו