טיפול בציפורן חודרנית

טיפול בציפורן חודרנית

כל מה שצריך לדעת על טיפול בציפורן חודרנית

ציפורן חודרנית היא תופעה שבה הציפורן בכף הרגל או בכף היד גדלה אל מצע הציפורן. זה עלול להיגרם עקב גזירה שגויה של הציפורניים, נעליים צמודות מדי, פטריות, מכה או חבלה ועוד גורמים נוספים.  במצב כזה בשר גדל מעל לציפורן מה שעלול להוביל לזיהום. התוצאה היא שמי שסובל מציפורן חודרנית מרגיש כאבים חזקים באצבע ובמקום מופיע אודם עז.

 

ציפורן חודרנית ברגל

ציפורן חודרנית ברגל היא אחת התופעות המוכרות יותר וזה בשל כמה סיבות ובניהן גזירה לא נכונה של הציפורן ברגליים, שימוש בגרביים הדוקות מדי שלוחצות על קצות הציפורן, שימוש בנעליים צמודות מדי שלוחצות גם הן על קצות הציפורן ומעודדות אותה לצמוח כלפי הבשר של הרגל. משום שאצבעות הרגליים נמצאות שעות רבות בתוך הנעליים, זהו כר פורה להתפתחות ציפורן חודרנית.

טיפול בציפורניים חודרניות

טיפול בציפורן חודרנית מיד עם הופעתה עוד טרם הופעת הכאבים והתפתחות הדלקת הוא בעצם טיפול שמרני. בשלב זה ניתן להקל על המצב עם שימוש בגרביים נוחות ורפויות ולנעול נעליים נוחות עם חלק קדמי רחב ככל שניתן. כך נפחית משמעותית את הלחץ על בהונות הרגליים ונקטין את הסיכון להתפתחות דלקת ולהחמרה של התופעה. בנוסף נקפיד לגזור את הציפורן בקו ישר ולא מתחת לקצות האצבע על ידי מספריים בעלות להבים ישרים. אם גזרנו את קצה הציפורן קצר יש לשייף את הצדדים של הציפורן כדי למנוע פגיעה על ידי קצוות חדים של הציפורן. בנוסף בשלב זה נקפיד על ניקיון הרגל מזיעה ומכל גורם מזיק שפוגע בעמידות העור בפני הציפורן. ניתן למרוח משחה לציפורן חודרנית שהיא משחה אנטי בקטריאלית שתמנע הופעת דלקת.

ניתוח ציפורן חודרנית

אם הטיפול השמרני לא הצליח ניתן לבצע טיפול ניתוחי. ניתוח ציפורן חודרנית הוא הליך רפואי שבו מסירים את הציפורן החודרנית. ההליך מבוצע תחת הרדמה מקומית ובמהלכו משחרר המנתח את שולי הציפורן שנכנסו אל העור. בשלב הבא הוא יגזור את שוליה של הציפורן ויסיר את החלק שחודר אל העור ופוצע אותו.  הטיפול בציפורן חודרנית משלב גם לייזר שבעזרתו לאחר הסרת ציפורן חודרנית לייזר, צריבה חשמלית או תמיסת פנול יוודאו שצד זה של הציפורן לא יצמח שוב, מה שיקטין את הסיכון להישנותה של התופעה. הציפורן תיעשה צרה מהרגיל בעקבות הפעולה הזו אך הבעיה תיפטר ככל הנראה לצמיתות. בסיום תיחבש האצבע ללא צורך בתפרים.

ציפורן חודרנית – טיפול ביתי

לטיפול בבעיה של ציפורן חודרנית משחה אנטי דלקתית כמו למשל פולידין עשויה להתגלות כיעילה בעיקר כדי למנוע מצב של דלקת או לעצור את התפשטותה. בשלב זה ניתן לשלב גם טיפול שמרני נוסף כמו השרייה של הציפורן במים פושרים עם סבון. כחלק מהטיפול הביתי ניתן לשלב גם טבילה של הציפורן במי מלח או לרקוח עיסה מכף של חילבה וכף דבש. את העיסה נמרח על הציפורן החודרנית ונחבוש בפד גזה ותחבושת באופן רפוי למשך לילה אחד. המטרה היא לאשר לחילבה לספוח את נוזלי הדלקת ולדבש לחטא את המקום. במקרה של החמרה במצב של ציפורן חודרנית טיפול ביתי עלול להיות לא יעיל ולכן מומלץ לפנות לאיש מקצוע בתחום. 

סובלים מבעיות עור שונות?

מתמודדים עם דלקות בגידים ובשרירים?

התקשרו עכשיו