טיפול בשלבקת חוגרת

טיפול בשלבקת חוגרת

כל מה שצריך לדעת על טיפול בשלבקת חוגרת

שלבקת חוגרת נגרמת על ידי נגיף שנקרא וריצלה זוסטר, נגיף ששייך למשפחת נגיפי ההרפס וגורם לשתי מחלות: אבעבועות רוח  שהיא מחלה שתוקפת בעיקר בילדות ולאחריה נשאר הנגיף רדום בתאי העצב לאורך חוט השדרה, ושלבקת חוגרת שנגרמת בעת שהווירוס תוקף ומתפרץ בשנית. המחלה מסבה ללוקים בה כאב ומשום כך היא עלולה לפגוע באיכות חייהם של הלוקים בה באופן משמעותי.

 

מה זה שלבקת חוגרת?

כאמור, שלבקת מתפרצת בקרב חולים שנושאים את נגיף הוריצלה זוסטר ושחלו בעבר במחלת הילדות אבעבועות רוח, אך לא ברור לחלוטין מהן הגורמים להתפרצות חוזרת של הנגיף. השערה מבוססת אחת היא שמערכת חיסונית שנחלשה מהווה גורם סיכון להתפרצות של הנגיף ולכן אנשים מבוגרים שחווים היחלשות של המערכת החיסונית כתוצאה מהגיל נמצאים בקבוצת סיכון להתפרצות של הנגיף. נתונים מספריים מראים כי 50% מהחולים הם בני 60 ומעלה.

קבוצות סיכון נוספות להופעת שלבקת חוגרת הן חולים שהמערכת החיסונית שלהם מדוכאת, בעיקר כאלו שסובלים ממאירויות המטולוגיות, , מושתלי מח עצם,  חולי איידס ומחלות אוטואימוניות אחרות.   למעשה הנגיף עלול להתפרץ אצל כל אדם שנחשף אליו בעבר והסטטיסטיקה מדברת על 30% מהאוכלוסייה שעתידה לפתח במשך הזמן שלבקת חוגרת.

משום שמדובר בנגיף, הרי שנדרשת התייחסות מיוחדת לשאלה האם שלבקת חוגרת מדבקת, והתשובה היא שמי שסובל מהתפרצות חוזרת של הנגיף עלול להעביר לאדם אחר שאינו מחוסן בפני אבעבועות רוח את הנגיף במקרה של מגע ישיר עם שלפוחיות פתוחות. האדם שבא במגע עם השלפוחיות לא יחלה בשלבקת חוגרת אלא באבעבועות רוח. חשוב לזכור כי אבעבועות רוח עלולות להיות מסוכנות לקבוצות שונות באוכלוסייה ולכן עד שהחולה מגיע למצב שבו השלפוחיות על העור התייבשו והגלידו על מי שלוקה בשלבקת חוגרת להימנע מכל מגע עם אנשים בעלי מערכת חיסונית חלשה, ילודים ונשים בהיריון

שלבקת חוגרת התסמינים

למחלת שלבקת חוגרת תסמינים ראשוניים שאינם מובהקים וייחודיים למחלה זו ובאים לידי ביטוי בכאבי ראש ועליית חום הגוף. על פי רוב יחושו החולים עוד טרם הופעת הפריחה הפרעות תחושתיות. למי שחולה במחלת שלבקת חוגרת סימפטומים של פריחה בעלת שלפוחיות וכואבת היא סממן מובהק של המחלה שעלולה להופיע בחזה, בגב, בבטן, בראש, בפנים, בזרועות וגם ברגליים, הכל בהתאם למיקום של העצבים שנפגעו. על פי רוב הפריחה נעלמת תוך זמן קצר של 3-4 שבועות ולעתים יישארו על העור צלקות קטנות.

 במרבית המקרים הכאבים יחלפו עם היעלמות השלפוחיות, אולם קיימת אפשרות אדם ימשיך לסבול מכאבים גם לאחר שהפריחה נעלמה ויגיע למצב של שלבקת חוגרת ללא פריחה מלווה בכאבים חזקים. שכיחות התופעה הזו עולה עם הגיל היא מתאפיינת בכאב שמזכיר תחושה של שריפה. הכאב עלול להיות  במתכונת של התקפים קצרים או ממושכים ולעתים הוא יתרחש באופן קבוע. לעתים יחוש החולה חוסר תחושה למגע במקביל להחרפת הכאב.

תופעות אלו מהוות אחת הסיבות שבגללן שלבקת חוגרת פוגעת משמעותית באיכות החיים של הלוקים בה. 

שלבקת חוגרת במהלך ההריון

שלבקת חוגרת בהריון אינה מסכנת את העובר או את האם, ומשום שנשים בגיל הפריון נמצאות בסיכון נמוך לפתח סיבוכים של שלבקת חוגרת, במרבית המקרים ניתן להימנע מטיפול על ידי תרופות נוגדות נגיפים. מסיבה זו כאשר אישה בהריון לוקה בשלבקת חוגרת על הרופא המטפל לשקול את מגוון השיקולים ולבחון את התועלת של הטיפול התרופתי לעומת הסיכונים האפשריים.

טיפול בשלבקת חוגרת

שלבקת חוגרת אינה מסכנת חיים אך נוכח חוסר הנעימות שנלווה למחלה במקרים רבים יינתן טיפול תרופתי. תרופה לשלבקת חוגרת היא על פי רוב תרופה אנטי ויראלית שתקצר את משך ההחלמה ואת התקופה האקוטית של המחלה. מחקרים מראי כי תרופות אנטי ויראליות גם מקטינות את עוצמת הכאב וגם את הסיכון לסיבוכים בעקבות המחלה. ככל שהטיפול במחלה יתחיל מוקדם יותר ובסמוך להופעתה משלב ראשוני כך הוא יהיה יעיל יותר.

מחקרים מראים כי טיפול יעיל לשלבקת החוגרת יהיה כרוך גם בהוספת סטרואידים לטיפול האנטי ויראלי למשך תקופה של שלושה שבועות. הטיפול הסטרואידים מפחית את הכאב ומזרז את ריפוי השלפוחיות אולם לא נמצא יעיל לצמצום הסיבוכים. כדי לתת מענה על תחושת הכאב ניתן לטפל בתרופות אנטי דיכאוניות, אופיואידים, וחוסמי קולטנים. טכניקות פולשניות משמשות גם הן להפחתת עוצמת הכאב כמו למשל זריקות אפידורליות וסטרואידים. במרפאות כאב ניתן לטפל גם על ידי חסימות עצב, גלי רדיו וגירוי חשמלי של חוט השדרה.

חיסון לשלבקת חוגרת פותח בשנת 2005 וכיום ההמלצה היא לחסן מבוגרים מעל גיל 60, או כאלו שסובלים ממחלות במערכת החיסונית. יעילות החיסון כפי שנמצאת במחקרים עומדת על 50%. בשנת 2006 פותח חיסון נוסף שמבוסס על חיסון לאבעבועות רוח ובו נגיף חי מוחלש  עם פעילות גדולה פי 14. חיסון זה מותווה למבוגרים מעל גיל 50. חיסון נגד שלבקת חוגרת אינו מיועד לנשים בהיריון או לחולים שסובלים מכשל חיסוני. 

טיפול טבעי בשלקבת חוגרת

מוטל הטיפול הקונבנציונלי ניתן להתמודד עם שלבקת חוגרת גם באופן טבעי. לחולי שלבקת חוגרת טיפול טבעי עשוי להיות יעיל במניעת תופעות לוואי. ברפואה סינית למשל ניתן לבצע הקפה של אזור הנגעים בעזרת דיקור עם עשרות מחטים זעירות, מה שמעלים את הנגעים ואת הכאב בתוך זמן קצר. עוד ניתן ליטול תוספי תזונה לשיפור המערכת החיסונית של הגוף כמו ויטמין Cויטמין D  וכדומה. 

מבצע!

כליל חורש

(8 חוות דעת לקוח)

המחיר המקורי היה: ₪99.00.המחיר הנוכחי הוא: ₪89.00.

משחה חובה בכל בית, רצוי להניח את המשחה על מדף במטבח, כדי שתהא בהישג יד ! ייעוד: כויות בעור, יובש, שפשפות, עקיצות, גירודים, חתכים בקצות האצבעות, מכות יבשות, כויות מחומרי ניקוי, אודם ונפיחות באזור העפעפיים , , נפיחויות , להסרת קליפות עור יבש ומגרד, , לכפות הידיים והרגליים, עוזר להקלה לאחר נפילות כואבות, לבעיות בשפתיים ופה.

קטגוריה:

תיאור

יעוד:

כויות בעור, יובש, שפשפות, עקיצות, גירודים, חתכים בקצות האצבעות, מכות יבשות, כויות מחומרי ניקוי, אודם ונפיחות באזור העפעפיים , , נפיחויות , להסרת קליפות עור יבש ומגרד, , לכפות הידיים והרגליים, עוזר להקלה לאחר נפילות כואבות, לבעיות בשפתיים ופה.

תכונות: קוסמטי, עדין, מהיר פעולה, מרגיע, נספג טוב, מתאים לעור, מזין, ללא חומרים משמרים, ללא תוספים כימים.

טופן הטיפול:
במקרה של התזה של שמן חם, מגע עם אש וגופי חימום:
להרטיב את המקום במים, ולמרוח בעדינות את המשחה על העור. המשחה תסלק את האדמומיות, תרגיע את המקום כך שאחרי שעה קלה לא יהיה כל סימן.

יובש עם פיצוצים בעור: יש להרטיב את העור במים ולעסות את המשחה כמה פעמים ביום – ערב ובוקר , אפשר גם בחבישה, או פלסטר, לשם מניעת הכתמת הבגדים.

שפשופים: מריחה קלה והספגתה בעור, אפשר לחבוש את המקום לאחר המריחה.

לעור הפנים: המשחה קוסמטית מאוד, מזינה, משווה לעור מראה צעיר. להספגה מהירה – יש להרטיב את העור ולעסות. המשחה תתנהג כמו קרם לחות לפנים, ותיספג מהר. טוב למרוח סרום 'אסתר' לפנים לפני מריחת המשחה, לשם טיפול בשכבות העמוקות של העור.

אודם באזור העפעפיים: עם תחילת הנפיחות והאודם יש למרוח את המשחה חיצונית מעל העפעף שלוש פעמים ביום.

עקיצות וגירודים: מוריד נפיחויות ומסלק גירודים, יש למרוח נקודתית על המקום הנפוח.

אחסון: יש לאחסן במקום מוצל או חשוך בטמפרטורת החדר.

מידע נוסף

משקל 80 ק"ג

8 ביקורות עבור כליל חורש

  1. דניאל

    מוצר מצוין מאוד ממליץ הייתה לי עקיצה שלא עברה רק זה עזר

  2. גלית הררי

    משחה מעולה ליובש וגירוד עז בעור

  3. אהובה

    משחה חובה בבית ממליצה בחום

  4. חיה

    מוצר מדהים לעקיצות ולכוויות ובעצם עזרה ראשונה לכל דבר!

  5. נעמה

    מושלם לכל איזור בגוף. פלא פלאים . מציל חיים!

  6. דוד

    המשחה הזאת מדהימה, אני משתמש בא כבר מעל 3 שנים!

  7. אסתי

    משחה מדהימה. כבר שנים אנחנו משתמשים במשחה הזו ואני מקפידה שתהיה לי משחה בהישג יד, אחת בכל קומה.
    ממליצה מאד בבית עם ילדים שמקבלים לעיתים קרובות מכות יבשות וחלק מתוכם רציניות. ברגע שילד מקבל מכה חזקה מורחים מהמשחה והמקום כמעט לא מתנפח, ועד סוף היום כמעט לא נשאר זכר למכה!

  8. משה

    חמותי עברה ניתוח בברך והשתמשה בכליל החורש בטיפול הצלקת שלה. משחה נהדרת

    Image #1 from משה
    Image #2 from משה
    Image #3 from משה
הוסף חוות דעת

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סובלים מבעיות עור שונות?

מתמודדים עם דלקות בגידים ובשרירים?

התקשרו עכשיו