טיפול בתפרחת חיתולים

טיפול בתפרחת חיתולים

כל מה שצריך לדעת על טיפול בתפרחת חיתולים

תפרחת החיתולים הינה תופעה נפוצה בקרב תינוקות וקשישים העושים שימוש תדיר וקבוע במוצרי החתלה. תפרחת חיתולים היא למעשה אדמומיות המופיעה על האזור המחותל, ובחלק מהמקרים היא גורמת לעור מגורה ואי נוחות. ישנם מקרים שונים של תפרחת החיתולים, וכמעט כל תינוק או קשיש העושה שימוש קבוע ותדיר במוצרי החתלה עלול לסבול מתפרחת זו.

מקרים קלים של תפרחת החיתולים ניתנים לטיפול מיידי באמצעות מריחת משחה לתפרחת חיתולים. יחד עם זאת, חשוב ואף מומלץ לבדוק את רכיבי המשחה טרם השימוש. תפרחת חיתולים חמורה או קשה יותר מחייבת אתכם לטיפול יסודי ומתמשך יותר.

 

איך לטפל בתפרחת חיתולים?

ישנן מספר דרכי טיפול בתפרחת חיתולים, החל מטיפול היגייני וקבוע המבוסס על שטיפת אזור הגוף במים בלבד והימנעות מסבון המייבש את העור, דרך טיפול משחתי הכולל בתוכו שימוש תדיר וקבוע בתכשירי משחה נגד תפרחת חיתולים ועד לטיפול תרופתי הכולל משחות אנטי-פטרייתיות ומשחות המכילות סטרואידים. השימוש במשחות מסוג זה מחייב היוועצות מוקדמת עם רופא המשפחה או רופא עור.

תפרחת חיתולים טיפול מומלץ נקבע בהתאם לחומרת התפרחת, וככל שהעור באזור המחותל הינו אדמומי ומוגרה יותר כך תדעו שמדובר בסוג של תפרחת חיתולים קשה המחייבת אתכם לטיפול יסודי ומתמשך באמצעות משחה לתפרחת חיתולים קשה

משחה טיפולית לתפרחת חיתולים

היצע המשחות המיועדות למטרות טיפול בתפרחת חיתולים הינו מרשים ומגוון, ולכן מומלץ להיוועץ עם הרוקח בנוגע לסוג המשחה האידיאלית ביותר עבורכם או עבור תינוקכם. כמו כן, מומלץ לעשות שימוש קבוע ומתמשך במשחות החיתולים ובכך למנוע מצב של היווצרות התפרחת הנוצרת לנוכח השילוב בין לחות, הזעה ושתן המאפיינים את האזור המחותל.

בכל משחה טיפולית לתפרחת חיתולים אותה אתם רוכשים מומלץ לעשות שימוש מתמשך לאורך מספר ימים, ובמידה ולא מושג שיפור במצב הקדימו את פנייתכם לרופא המשפחה. 

תפרחת חיתולים טיפול טבעי

על מנת להימנע ממקרים בהם נוצרת תפרחת חיתולים, אנו ממליצים לכם לנקוט בפעולות הטבעיות הבאות:

  • הימנעו משימוש בסבון בעת הרחיצה- ישנם תכשירים המיועדים לעור תינוקכם ובהם מומלץ לעשות שימוש בעת הרחצה.
  • הימנעו משפשוף האזור המחותל באמצעות מגבת גוף- נגבו את עור תינוקכם בעדינות וללא מגע מתמשך של המגבת על האזור המחותל.
  • הקפידו להחליף באופן תדיר את החיתולים
  • הפקידו למרוח משחה נגד תפרחת חיתולים בכל החתלה 

תפרחת חיתולים תרופת סבתא

תרופת סבתא לתפרחת החיתולים היא מריחת האזור המחותל ביוגורט או בשמן זית. תרופת סבתא נוספת מיועדת לנשים המניקות שבכן, כאשר מריחה של מספר טיפות חלב אם על גבי האזור המחותל יכולים לסייע בהעלמת האדמומיות והעור המגורה. 

סובלים מבעיות עור שונות?

מתמודדים עם דלקות בגידים ובשרירים?

התקשרו עכשיו