טיפול בכאבי בטן

טיפול בכאבי בטן

כל מה שצריך לדעת על טיפול בכאבי בטן

מי מאתנו לא חווה את זה? כנראה שאין אחד כזה… כאבי בטן הם מנת חלקו של כל אדם, ומספיק שנאכל מאכל לא טרי אנו עלולים לסבול מכאבי בטן מאוד לא נעימים. כאבים בבטן יכולים להיות כאבים עזים ויכולים להיות כאבים חלשים, יכולים להיות כאבים קצרי טווח ויכולים להיות כאבים ארוכי טווח, מה שבטוח דבר אחד – כל כאב בטן אינו כאב אופייני לקלקול קיבה וכדומה, כאב שמטריד ונמשך זמן רב או כאב חזק מאוד, יש צורך בפנייה לטיפול ואבחון רפואי. כאב בטן יכול להיגרם מסיבות שונות שרובן סיבות קלות וזמניות, אך כאב בטן יכול להיות גם ביטוי של משהו חריף יותר, משהו מסוכן יותר הדורש טיפול כמה שיותר מהר. יש לכם כאבים לא אופייניים? לכו לרופא. נקפתם בכאבי בטן עזים שממש "משביתים" אתכם? תשקלו אפילו לנסוע לחדר מיון.

 

כאבי בטן חזקים

כאבי בטן חזקים יכולים להעיד על בעיות שונות. כפי שציינו במידה ומדובר על התקף של כאבי בטן, בין אם מדובר על כאב בטן בצד ימין או כאב בטן בצד שמאל או בכל אזור אחר בבטן, אתם חייבים ללכת ולהיבדק בהקדם זה יכול להיות אומנם סתם קלקול קיבה משמעותי שגורם לכם לכאבים הללו, וזה יכול להיות אפנדציט, אבנים בכליות וכדומה. יש סוגים שונים של כאבים, כאבים עמומים, כאבים שורפים וכאבים ויסצרליים, ולעיתים הכאבים לא נגרמים בגלל בעיה בבטן עצמה אלא בגלל בעיות באיברים אחרים כמו החזה או האגן, אשר משליכים את הכאבים על הבטן ונראה כאילו הבעיה היא בה.

ומה לגבי נפיחות בבטן? נפיחות בבטן שמגיעה עם כאבים, ובעיקר אם הם כאבים עדים דורשת בדיקה רפואית המהירות, אך אם אין כאבים זה יכול להיגרם מארוחות כבדות מידי ומגזים. אצל לא מעט אנשים נפיחות בבטן מגיעה בעקבות פטריית שמר שנקראת קנדידה, והיא זו שגורמת לתפיחה בדיוק כמו השמרים בבצק. לקנדידה יש טיפול אך הוא בעיקר הימנעות מפחמימות ומסוכרים, והבעיה עם הקנדידה היא שהיא גורמת לתחושת צורך בפחמימות ובסוכרים מה שעוד יותר מגביר את הבעיה וחוזר חלילה, וחשוב לצאת ממעגל הקסמים הזה כמה שיותר מהר.

נפיחות בבטן יכולה גם להיגרם ממעי רגיז, מאכלים בעיתיים, לפני מחזור וכדומה, וכל עוד יודעים מה מקור הבעיה זה פחות מדאיג, וכשלא יודעים כדאי להיבדק בהקדם.

טיפול בכאבי בטן לתינוקות וילדים

כאב בטן ילדים כואב יותר לנו ההורים. למי לא כואב לראות את הילד שלו ובעיקר את התינוק שלו בוכה מכאבים? למי לא ייקרע הלב אם הילד יושב בשירותים עם עצירות קשה ובוכה מרוב כאבים? אצל ילדים ובעיקר אצל תינוקות, כאבי בטן נפוצים ביותר. בעיקר אצל תינוקות שעושים מעבר מסוג כזה לסוג אחר של מזון, ואם הם עוברים מהנקה למזון אחר. כאבי בטן אצל ילדים נובעים ברוב המקרים מגזים, מה שאומר שהם לא מצליחים להוציא את הגזים הללו והדבר הטוב ביותר יהיה לסייע להם להוציא את הגזים על ידי תרגילים שונים. טיפול בכאבי בטן לתינוקות קיים, אך קודם עדיף למצות את האופציה של התרגילים.

טיפול טבעי לכאבי בטן

טיפול טבעי לכאבי בטן צריך להגיע רק אם שללתם בעיה חמורה שקיימת. אם יש כאבים עזים חשוב ללכת ולהיבדק בהקדם. תרופות לכאבי בטן לא חסר אך חשוב לדעת שהרפואה הטבעית קושרת כאבי בטן בלא מעט מן המקרים אם מצוקה נפשית. ולכן, אם אתם סובלים מסטרס, חרדות, לחוצים ממשהו, נמצאים בתקופה של כעס וכדומה, הדבר הנכון ביותר יהיה להרגיע את עצמכם וכמה שיותר מהר. יש לא מעט מהמקרים שרק הירגעות כבר תפחית או אפילו תעלים סימפטומים מציקים. בנוסף, תרופות סבתא לכאבי בטן יכולות להיות שתייה של מיץ לימון שמלא בוויטמין סי, יכולות להיות שתייה של חליטת זנגביל, אשר מפחית כאבי בטן, תרופה טבעית לכאבי בטן יכולה גם להיות נטילה של כמוסות של שמן המנטה, נטילת פילינפנדולה, מיץ אלוורה, ועוד. הרפואה הטבעית גם מציעה טיפים שונים להתמודדות עם כאבי בטן כמו גם למניעה שלהם, טיפים כמו הימנעות משתייה במהלך הארוחה על מנת לא לדלל את מיצי הקיבה, לאכול ארוחות קטנות ולמנוע עומס מן הקיבה, להימנע מאכילה בלילה, לבצע פעילות גופנית ועוד דברים רבים שניתן לעשות בשביל להפחית את הכאבים כמו גם למנוע אותם מראש.

כאבים אם כן יכולים לנבוע מסיבות שונות, כשרוב הסיבות הללו קשורות לעיכול לקוי. אם אתם סובלים מכאבי בטן דעו שיש לכך טיפול וניתן להקל על הבל, בין אם מדובר על ילדים ובין אם מדובר על מבוגרים. 

ערבה

(2 חוות דעת לקוח)

99.00

חובה להניח את המשחה בכל בית על מדף במטבח, כדי שתהא בהישג יד ! יעוד: מיחושי – גדילה, שרירים, מכות, גב, גידים, ראש, ידיים, רגליים, נפיחות בגוף, מיחושים ראומטיים.

קטגוריה:

תיאור

יעוד: מיחושי – גדילה, שרירים, מכות, גב, גידים, ראש, ידיים, רגליים, נפיחות בגוף, מיחושים ראומטיים.

תכונות: עדין, מהיר פעולה, מרגיע, נספג טוב, מתאים לעור, מזין, ללא חומרים משמרים, ללא תוספים כימים.

דרכי טיפול: למרוח על העור יחד עם הרטבה עד לספיגה מלאה ולחזר שנית על המריחה ולחזור שוב על המריחה, שלושה פעמים לשם החדרת כמות מספקת של משחה לאזור הרצוי, יש גם לעסות מסביב לאזור עם המשחה כך תתקבל תוצאה טובה יותר. יש לחזור על המריחה פעמים שלושה ביום.

למיחושי גדילה: ילדים בין גיל 8 – 12 סובלים לפני השינה בערב מיחושי גדילה בעצמות הרגלים, יש להרטיב קלות את המקום ברגל ולמרוח קצת משחה עד לספיגה מלאה, תורגש הקלה מידית.

מבוגרם הסובלים מהגפיים וברכיים: לעסות המשחה על העור במקום הרצוי, תורגש הקלה.

נפיחות: יש לעסות המקום במשך חמש דקות, וכל פעם להוסיף משחה וכן להוסיף קצת מים לשם הספגה טובה.

אחסון: יש לאחסן במקום מוצל או חשוך בטמפרטורת החדר.

2 ביקורות עבור ערבה

  1. Cobus Bester

    אבא שלי בן 70, אדם סיעודי, סובל מכאבים ומחושים ברגליים ולא ישן בלילות, צועק מרוב כאבים. מרחנו לו את משחת 'ערבה' כמה פעמים ביום והוא ישן בלילה כמו תינוק, לא סבל בכלל.

  2. מיכל

    מוצר נהדר!
    אני סובלת מהרבה עוויתות שרירים, והמשחה הזו עזרה לי מאוד!

הוסף חוות דעת

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סובלים מבעיות עור שונות?

מתמודדים עם דלקות בגידים ובשרירים?

התקשרו עכשיו