טיפול בסבוריאה בראש

טיפול בסבוריאה בראש

כל מה שצריך לדעת על טיפול בסבוריאה בראש

ראשית כל, נבין מהי סבוריאה ומהם הגורמים שעלולים לגרום להופעתה. הסבוריאה הינה מחלת עור כרונית בעלת אופי דלקתי. המחלה מתבטאת בפעילות יתר של בלוטות החלב של העור. בלוטות אלה קיימות על מנת להפריש חומר שומני אשר שומר על העור מפני התייבשות; פעילות יתר שלהן עלולה לגרום לאדמומיות, קילוף, גירוד ומראה בלתי אסתטי. אחד מן הסוגים הנפוצים ביותר של מחלת הסבוריאה הינו סבוריאה בראש, אשר עלול לגרום, בין היתר, להופעת פצעים בקרקפת.

יש לציין כי מדובר במחלה שכיחה מאוד, והיא מופיעה, במידה זו או אחרת, בקרב 15% מהאוכלוסייה.

כאשר קיימת נטייה לסבוריאה, היא עלולה להתפרץ בשלבים שונים בחיים עקב גורמים שונים- מתח, תזונה לקויה, חוסר שינה ממושך וכן שינויים קיצוניים במזג האוויר. אמנם לא ניתן לרפא את המחלה לחלוטין ולהבטיח שהיא לא תופיע שוב, אך בהחלט ניתן להקל על התסמינים, וכן לנקוט בפעולות שונות שמטרתן היא טיפול מונע אשר עשוי להיות יעיל לטווח הארוך.

 

פצעים בקרקפת הראש

אחת מצורות הביטוי הנפוצות ביותר של מחלת הסבוריאה הינה סבוריאה בקרקפת. המחלה גורמת להפרשת יתר של חומר שומני מבלוטות החלב באיזור הקרקפת. הדבר עלול להביא לכדי גירוד בקרקפת, אדמומיות ותסמינים נוספים- בין היתר, קיים קשר בין סבוריאה בקרקפת נשירת שיער. יש לציין כי לא מדובר במחלה מסוכנת, אך היא כן עלולה להוריד משמעותית את איכות החיים, בשל אי הנוחות והנזק האסתטי שהיא גורמת.

לאחר שהמחלה מופיעה בפעם הראשונה, היא עלולה להופיע פעמים נוספות במהלך החיים כתוצאה מגורמים כמו תזונה לא נכונה וסטרס. 

כדאי לדעת כי קיימים לא מעט טיפולים אשר עשויים לסייע לבעיית הסבוריאה בקרקפת. בין היתר, ניתן לעשות שימוש בדיקור, אשר עשוי לסייע למערכת החיסון להתגבר על הדלקת. בנוסף לכך, קיימות תרופות צמחיות מסוגים שונים אשר עשויות להקל משמעותית על הבעיה ולמנוע ממנה לשוב בעתיד.

לטווח הארוך, מומלץ לאמץ הרגלים של תזונה נכונה, להימנע מחוסר שינה וכן לפתח כלים להתמודדות עם לחץ נפשי, ובכך להפחית את הסיכוי לכך שהסבוריאה תחזור לתקוף. 

סבוריאה בקרקפת אצל תינוקות

סבוריאה, מחלת העור הנפוצה שגורמת לגרד ולקשקשים בקרקפת, עלולה להופיע גם אצל תינוקות. הסיבה להיווצרות סבוריאה בקרקפת תינוקות הינה, על פי רוב, ההורמונים אשר עוברים מן האם אל התינוק דרך בלוטות החלב. לעיתים, עלולים הורמונים אלה לעודד פעילות של בלוטות החלב בראשו של התינוק- דבר שבמקרים מסויימים עלול להביא להופעת תסמינים של סבוריאה.

במקרים כאלה, ניתן לנקוט במספר פעולות שמטרתן טיפול בסבוריאה בקרקפת. אין לשטוף את שערו של התינוק באמצעות שמפו רגיל. מומלץ לעשות שימוש בשמן תינוקות מהול במים. אם נוצר קרום קשיח על ראשו של התינוק, חשוב מאוד שלא לתלוש אותו בכוח. יש להמתין שהוא ינשור בעצמו, ולהאיץ את התהליך על ידי עיסוי בשמן תינוקות בעדינות. 

סבוריאה בקרקפת – דרכי הטיפול

חשוב לדעת כי קיימות מגוון דרכים לשם טיפול בסבוריאה בקרקפת, כך שאין צורך לחיות עם הבעיה ולסבול ממנה. ראשית כל, ניתן למצוא מגוון תרופות סבוריאה אשר יכולות להקל על תסמיני הבעיה, ובמקרים מסוימים אף להביא להיעלמות שלה. ניתן לעשות שימוש במשחות שונות המכילות קורטיזון, שהוא סוג של סטאוריד- מה שעשוי להאיץ משמעותית את תהליך הטיפול. בנוסף, ניתן לשלב טיפול אנטיביוטי. יש לציין כי שיטות טיפול אלה הן אמנם יעילות מאוד, אך חשוב מאוד שלא לעשות בהן שימוש לאורך זמן כיוון שהן עלולות לגרום לנזק לגוף.

בנוסף לתרופות אלה, קיים גם סבוריאה בקרקפת טיפול טבעי אשר עשוי להיות יעיל להקלה על התסמינים. בין הטיפולים הטבעיים שנמצאו יעילים ניתן למצוא את הדיקור- מדובר בשיטת טיפול לא כואבת ונטולת תופעות לוואי שמבוססת על הרפואה הסינית. בנוסף, קיימים מגוון רחב של קרמים צמחיים, אשר עשויים להקל על התסמינים מבלי לגרום לנזקים לעור או לגוף.

עם חלוף ההתפרצות הנקודתית המחלה, מומלץ לנקוט בשיטות שונות שמטרתן היא טיפול מונע. בין היתר, כדאי להקפיד על תזונה נכונה עשירה בשומנים מן הצומח ודלה בשומנים מן החי, וכן לשמור על היגיינה של השיער והקרקפת. בנוסף, כדאי להפחית גורמים של לחץ נפשי. הפעולות הללו אמנם לא מבטיחות שהמחלה לא תתפרץ שוב בעתיד, אך הן עשויות להפחית משמעותית את הסיכוי לכך. 

סבוריאה בקרקפת – תרופות סבתא

עם הופעת מחלת הסבוריאה, כדאי לדעת שקיימות תרופות סבתא סבוריאה אשר עשויות להיות יעילות להתמודדות עמה ולהפחתת התסמינים. ראשית כל, ניתן למנות את הביצה, שנחשבת מועילה מאוד לבעיות בקרקפת באופן כללי. את הביצה יש למרוח על השיער, להשהות לשעה ואז לשטוף. טיפול יעיל נוסף הוא מריחת השיער בשמן זית, השהייה למשך שעתיים ושטיפה יסודית. 

ברוש

(2 חוות דעת לקוח)

99.00

חובה להניח את המשחה בכל בית על מדף במטבח, כדי שתהא בהישג יד ! יעוד: להקלה – עזרה – וטיפול –  בקליפות בראש, חטטים, יובש בעור אחר האוזניים.

קטגוריה:

תיאור

יעוד: להקלה בקשקשים ובקליפות בראש, חטטים, יובש בעור אחר האוזניים.

תכונות:  עדין, מהיר פעולה, מרגיע, נספג טוב, מתאים לעור, מזין, ללא חומרים משמרים, ללא תוספים כימים.

דרכי טיפול:יש להרטיב הראש ולקחת משחה בקצות האצבעות ולעסות הקרקפת בכל המקומות הרצויים, לאחר שעה אפשר לחפוף את הראש, יש לחזור על טפול זה כל יום במשך שבוע עד שפור, לאחר שיפור יש לרדת לטיפול לסירוגין (יום כן יום לא), ובשבוע אחרי כן ליומיים בשבוע עד פעם אחת בשבוע , ושמירת מצב רצוי.

ליובש וקליפות בעור האוזניים: יש למרוח שעה לפני הרחצה ושנית אחר הרחצה כל יום עד קילוף כל הקליפות מין העור באוזניים .

אחסון: יש לאחסן במקום מוצל או חשוך בטמפרטורת החדר.

2 ביקורות עבור ברוש

  1. אבי

    שום דבר לא עזר כמו שברוש עזרה לנו עם הגירוד בראש!

  2. מתי

    משחה נהדרת! הבת שלי סובלת מיובש מאחורי האוזניים, המשחה הזאת עוזרת לנו מאוד!

הוסף חוות דעת

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מוצרים משודרגים

סובלים מבעיות עור שונות?

מתמודדים עם דלקות בגידים ובשרירים?

התקשרו עכשיו